Някои експерти се съмняват дали постоянните доклади за нови победни серии на фирмата наистина отговарят на истината.
„Финансовите отчети на Alibaba са отделени от реалността и постигат сериозна скорост, която не съвпада с официалните данни за китайското правителство", пише Barron's, позовавайки се на анализатор. Alibaba твърди, че има 367 милиона потребители – почти толкова, колкото са всички онлайн купувачи според официални данни в целия Китай. Alibaba отрича твърдението, че данните са напомпани или разкрасени.
Но и това не е всичко. Западните производители на маркови стоки се оплакват отдавна, че Alibaba предприема твърде малко за възпиране на вълната от фалшиви продукти, които се продават в нейните уебсайтове. Така например холдингът Kering, компанията майка на модната марка Gucci и луксозната марка Yves Saint Laurent, вече предяви иск срещу Alibaba пред съд в Ню Йорк.
И не на последно място - компанията не е структурирана приятелски за инвеститорите. Акционерите имат слабо влияние върху решенията. Шопинг империята продължава да бъде доминирана от основателя на Alibaba Джак Ма и неговите партньори. Те заемат мнозинството от местата за членове в Надзорния съвет. „Интересите на партньорите в Alibaba може да са в конфликт с интересите на акционерите“, пише самата компания в годишния доклад. Инвеститорите могат да почувстват това много скоро, ако спадът продължи да се задълбочава.
Акциите на компанията се обезцениха с над 30% от пика си през май, като се търгуват от над седмица под цената от първичното си публично предлагане. До голяма степен и заради материала на списанието сега книжата загубиха нови 4,1% от стойността си, завършвайки при нива от 62,10 долара за брой.
Китайската компания реагира моментално на статията, като твърди, че има сериозни неточности и в резултат на тях погрешни изводи, направени от автора на материала Джонатан Лейнг.
Според него бъдещото съотношение цена-печалба, при което се търгуват акциите на компанията, е 25, а би следвало да е много по-близо до това на конкуренти като eBay, които се търгуват при съотношение цена-очаквана печалба от 15.
Според мениджмънта на китайската компания обаче сегашното съотношение цена-печалба е 25, а това за 2016 година е много близо до 20. От Alibaba казват също, че съпоставка с eBay не е подходяща, защото Alibaba оперира на китайския пазар, докато eBay оперира на щатския, а сравнение на двата пазара било невъзможно. Много по-удачно според Alibaba би било да се сравняват финансовите ѝ коефициенти и съотношения с тези на водещи конкуренти в Китай, като например Tencent и Baidu.
От компанията критикуват и други данни, взети от Alibaba, но според нея неправилно коментирани от списанието. Според Alibaba Barron's подценява средния потребителски разход на годишна база, както и броя на щатските потребители с покупки в сайта, а това водело до неуместен скептицизъм за бизнеса на компанията.
Според китайския концерн се надценява и степента, в която конкурентите на компанията „изяждат“ от пазарния ѝ дял. Данните са на база на направено проучване на Financial Times, което „разчита на ограничен брой анкетирани“.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
преди 10 години Минал е оттам отец Прецакий, май отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години Сорос продаде почти всичките си акции в Alibaba (16.08.2015):http://***.investor.bg/***/261/a/soros-prodade-pochti-vsichkite-si-akcii-v-alibaba-200603/ отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 10 години "Сривът на Alibaba "- А, бе, камъкът пред входа на Сезам ли заклини или 40-те разбойника организират преврат? отговор Сигнализирай за неуместен коментар