Lyft се съгласи да плати 27 млн. долара за извънсъдебно уреждане на съдебен спор по групов иск, предявен от калифорнийски шофьори, които твърдят, че следва да се считат за служители, а не за независими изпълнители, след като американски съдия отхвърли предишната сделка за 12,25 млн. долара като твърде ниска, предава Ройтерс.
Lyft и по-големият му конкурент Uber се опитват да разрешат заведени от водачи дела, които твърдят, че следва да бъдат класифицирани като служители и следователно да имат право на възстановяване на разходите, включително за бензин или дизел и за поддръжка на превозното средство. В момента те плащат тези разходи сами.
Евентуална констатация, че тези работници са служители, би могла да повлияе на финансовите резултати и на оценките на технологичните компании от т. нар. „споделена икономика“.
По-рано американският съдия Винс Кабрия бе заявил, че сумата, която компанията предлага, е твърде ниска, защото може да представлява само 9 процента от потенциалната стойност на претенциите за възстановяване на водачите.
При новата сделка адвокатите на шофьорите са изчислили, че на шофьори на Lyft може да им бъдат възстановени 156 милиона долара, ако те бъдат класифицирани като служители. Сумата от 27 млн. долара представлява около 17% от тази обща сума, което според Кабрия е минималното целево ниво.
Uber се съгласи да разреши извънсъдебно подобен иск в Калифорния и Масачузетс. Потенциалните щети в този случай може да са за 852 млн. долара - повече от печалбата в размер на 732 млн. долара, която компанията е генерирала в тези два щата според документите до съда. Uber предложи компенсация от около 100 млн. долара, около 12 на сто от потенциалната стойност на претенциите. Очаква се американски съдия да се изкаже по темата през юни.


МААЕ: Защитният саркофаг на АЕЦ "Чернобил" е повреден
Виц на деня - 7 декември
Мачовете по ТВ днес (6 декември)
Времето във Варна на 6 декември 2025
Никулден е! Вижте какви са традиции за днес
Дейвид Бут: Хората не вярват особено на алгоритмите
Дейвид Бут: Трендът е към услуги срещу такса, вместо комисионна
Дейвид Бут: Някои щати изискват да се инвестира извън Китай
Cambricon ускорява работа по AI в Китай и разчита на подкрепа
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Границата с Гърция е отворена и в двете посоки за камиони
Заведоха седем дела след самоубийства и кризи, предизвикани от ChatGPT
Зеленски в действие: Андрий Ермак се прости и с още постове
Украински дрон удари сграда в Грозни, Кадиров обеща суров отговор
Продължава спасяването на бедстващият танкер край Ахтопол