Uber Technologies Inc. не би платил повече от 2 млрд. долара за своя най-голям американски конкурент на пазара за споделени пътувания Lyft. Това са заявили мениджъри на по-големия концерн пред инвеститорите си през последните няколко седмици, твърди Bloomberg, позовавайки се на източници, запознати с материята.
Uber не е подала официална оферта, казват източниците, които не искат да бъдат назовани, защото дискусиите са частни. Uber вече обмисляше закупуване на Lyft още през 2014 г., а двете компанни от Сан Франциско са обсъждали тази перспектива неофициално, казва един от източниците. Въпреки че мениджърите са маркирали таван на цената от 2 млрд. долара, главният изпълнителен директор на Uber Травис Каланик заяви неофициално, че няма да подкрепи такава сделка, защото вярва, че би се изправила пред силна регулаторна намеса.
Независимо от това Lyft не счита, че предложение за 2 млрд. долара може да бъде надеждна оферта, казва друг човек, запознат с въпроса. Технологичният блог Recode съобщи в петък, че Lyft е искала около 9 млрд. долара, но не е успяла да си осигури сериозен интерес. В ролята си на най-голям конкурент Uber има стимул да смали стойността на Lyft за инвеститорите и е правил това в миналото. Lyft и Uber отказват коментари пред Bloomberg.
Инвестиция от General Motors Co. в началото на тази година оцени Lyft на 5,5 млрд. долара. GM и Lyft са провели неофициални разговори за придобиване през последните няколко месеца, казват източници, запознати с въпроса. GM предлага цена от поне 5,5 милиарда долара, но разговорите никога не са довели до официална оферта, казват източниците. Технологичният уебсайт The Information съобщи през миналата седмица, че Lyft е отхвърлила предложение от GM. Автомобилният концерн отказа да коментира темата.
Lyft работи с Qatalyst Partners по привличането на интерес от страна на потенциални купувачи, казават хора, запознати с темата. В допълнение към Uber и GM, Lyft е провела неформални разговори с Alphabet Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc. и китайския гигант в сектора Didi Chuxing, казват източници. The New York Times съобщи за тези обсъждания по-рано в петък.
През миналия месец Didi заяви, че ще придобие китайския бизнес на Uber след скъпа, двегодишна надпревара на местния пазар. Очаква се сделката да бъде одобрена ош китайските регулатори, които одобриха през миналата година сливането на двамата най-големи конкуренти на Uber там.
Антитръстовото законодателство в САЩ е много по-различно. Конкуренцията между Uber и Lyft направи возенето много по-достъпно за американците. Lyft успя да открадне пазарен дял от Uber в големите градове на САЩ през тази година, но за сметка на значителни финансови разходи.
В момента Lyft разполага с 1,4 млрд. долара в брой, казва запознат с въпроса източник. Това дава възможност на компанията да продължи да се бори самостоятелно за парен дял.


Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Сарвагя Сингх Кушваха - тригодишното дете чудо в шаха
Травис Келси и Тейлър Суифт никога не са се карали
Най-хитовите маникюри за декември
Дългата история на Русия в нарушаването на споразумения
Провериха критични участъци при водосбора на река Струма и река Конска