Евродепутатите гласуваха да забранят търговци на онлайн услуги да се отнасят по различен начин към потребителите, в зависимост от това къде живеят, и разшириха законопроект, за да включат в него музикални стрийминг услуги като Spotify и iTunes, предава Ройтерс.
Слагането на край на т.нар. геоблокиране е приоритет за Европейската комисия (ЕК), докато тя се опитва да създаде единен пазар за дигитални услуги в блока от 28 страни, но много индустрии твърдят, че определят цените си спрямо специфичните отделни пазари.
Вотът, даден във вторник, означава, че Европейският парламент (ЕП) може да започне преговори със страните членки на ЕС, за да се стигне до сделка за предложение, което след това да се превърне в закон.
Въпросното предложение, което ще се отнася до уебсайтове за електронна търговия, като Amazon, Zalando и eBay, както и за услуги, предоставяни на определени локации, забранява на онлайн търговците на дребно автоматично да пренасочват клиентите към уебсайтове за конкретната страна без тяхното съгласие.
Amazon вече направи своя сайт за електронна търговия достъпен за потребителите из цяла Европа и твърди, че 98% от нейните продукти се предлагат и на купувачите от всяка европейска страна.
В сферата на книгоиздаването и музикалната индустрия членовете на ЕП гласуваха да включат защитаваното с авторско право съдържание, като музика, игри, софтуер и електронни книги, в закона. Това ще означава, че музикални стрийминг услуги, като Spotify и iTunes, няма да имат възможност да пречат на френски потребител например да си купи по-евтин абонамент в Хърватия.
Музикалната индустрия посочва, че разширяването на забраната за геоблокиране до съдържание, защитено с авторски права, може да доведе до негативен ефект, до покачване на цените на места, където сега таксите на тези услуги са по-ниски.
Съгласно новото предложение потребителите ще имат възможност да купуват стоки онлайн, дори и търговецът на дребно да не доставя до страната им. Търговците няма да бъдат принудени да доставят стоките си навсякъде, така че италианец, който купува телевизор от германски уебсайт, ще трябва сам да уреди доставката или да вземе сам продукта.
Освен това потребителите ще могат да се възползват от по-добри цени за наемането на автомобили, хотелски стаи или музикални фестивали при купуването на билети от други страни, след като преди уебсайтовете ги пренасочваха към местната версия.


Желязков: Тази година България има два пъти по-висок икономически растеж от средния за Европа
Защитата на Благомир Коцев оспорва размера на паричната гаранция от 200 000 лв.
Днес във Варна ще бъдат връчени наградите "Доброволец на годината"
Инициатива за размяна на играчки във Варна
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Администрацията на Тръмп не смята Украйна за приоритет
Петролът поскъпва за 2-ри ден поред воден от перспективите за излишък на пазара
AI асистентите компенсират разликата между физическо и онлайн пазаруване
Луксозните марки и автомобилите помрачават прогнозите за Франция и Германия
Коалицията на Мерц е на ръба при решаващо гласуване за пенсионната реформа
Lexus LFA се завърна като... електромобил
Нова технология на Mercedes прави задните спирачки безсмислени
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
За първи път: Бебе бенгалски тигър се роди в зоопарка в Стара Загора
Борисов тества Пеевски, иска закриване на комисията “Сорос”
Меглена Кунева: България влиза в еврозоната с липса на визия
Български шофьор на камион е задържан в Гърция, бил в насрещното платно
Черната златка унищожава овощните градини в България