Американският технологичен концерн Amazon изглежда обмисля разширяване на своята концепция за „магазин на бъдещето“ Amazon Go - обекти за хранителни стоки без каси, към Великобритания и Европа, или поне за това сочат регистрации на редица марки, предава The Verge.
Компанията наскоро e подала няколко заявки за търговска марка, свързани с магазините ѝ Go, в бюрото за интелектуална собственост на Обединеното кралство и в еквивалента му в Европейския съюз.
Компанията е подала заявления, за да запази четири слогана: "No Lines, No Checkout“ (Няма опашка, няма чекиране), „Every Queue is a Defect“ („Всяка опашка е дефект“) и др. подобни. Слоганите са подобни на тези, използвани от компанията, когато за пръв път представи магазините си Go през декември миналата година. По това време имаше съобщения, че компанията възнамерява да отвори около 2 хил. магазина, въпреки че Amazon отрече тези планове.
Amazon тестваше технологията на Amazon Go в обект с площ 1 800 кв. м в Сиатъл, достъп до който имат само служители на концерна. При пазаруването без каси Amazon залага на подобни технологии, които се ползват и при автономно движещите се автомобили. Технологията се крепи на машинно учене, съответни алгоритми и сензори. Тя трябва да разпознава какви стоки на какви цени взимат клиентите от рафтовете, като те се отчитат във виртуални колички. Когато клиентът е готов с пазаруването, той излиза директно от магазина, а сумата автоматично се регистрира чрез акаунта му в Amazon.
Идеята за отстраняване на касите и съответно опашките в магазините не е нова за бранша. Касите са скъпа инвестиция за собствениците на магазини и принуждават клиентите често да чакат дълго време. Досега обаче автоматизираните системи за изчисление на сметката не са напускали стадия на разработването. С новата технология Amazon ще има нужда от едва шест до десет служителя на локация.
Amazon все още има дълъг път, преди да навлезе с магазините си на чужди пазари. Първият магазин трябваше да бъде отворен през март, но технически проблеми очевидно забавиха старта: системите на магазините очевидно се сриват, ако в тях има повече от 20 души, а има и проблеми при проследяването на продукти, поставени на грешното място.
Според Bloomberg британските вериги за хранителни стоки Tesco и Sainsbury са загрижени за потенциалното навлизане на Amazon на местните пазари, особено когато те са изправени пред конкуренция от страна на нискобюджетните Aldi и Lidl. През миналата година Amazon стартира доставки на своята услуга Amazon Fresh в някои части на Лондон.
Великобритания, с добре развитата си електронна търговия, е редовна първа спирка извън САЩ за Amazon, когато тя въвежда нови услуги. Amazon тества три нови формата за търговия с хранителни и нехранителни стоки в Сиатъл - Amazon Go, магазин за хранителни стоки за шофьори и хибриден супермаркет, който смесва онлайн и офлайн пазаруване.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО