Компанията майка на Google – Alphabet, представи в понеделник за първи път данни за продажбите за YouTube и неговия облачен бизнес. Това е добра новина за анализатори и инвеститори, които от години критикуват групата за липсата на прозрачност. Сега те могат по-добре да сравняват работата на облачния бизнес и видео платформата Youtube с предложенията на различните конкуренти.
Облачният бизнес на Google е генерирал приходи за 2,6 млрд. долара през четвъртото тримесечие - с 53 процента повече в сравнение със същия период на миналата година. С реклами в YouTube компанията е реализирала приходи за 4,7 млрд. долара през четвъртото тримесечие, което е с 31 процента повече спрямо предната година. Това не включва приходите от абонаменти за премиум клиенти. Това са по-скоро скромни данни за облака и по-добри за YouTube, а новият шеф Сундар Пичай обещава, че за двете подразделения все още има по-голям потенциал.
Сегашната откритост на Alphabet идва по принуда, отвън, и по този начин е символ на това колко крехка е промяната в технологичната група след напускането на нейните основатели Лари Пейдж и Сергей Брин. През 2018 г. Alphabet в продължение на месеци осъществи чудесно пасивно-агресивна размяна на писма с американския борсов регулатор SEC за това дали неговите инвеститори трябла да знаят за многомилиардните приходи на нейните дъщерни дружества.
Аргументът на Alphabet: тъй като директорът на YouTube Сюзън Войчицки или директорът на облачния бизнес Томас Куриан докладват на директора на Google Пичай, а не на директора на Alphabet Лари Пейдж, то последният изобщо не знаел данните и не можел да ги предаде на инвеститорите. Софистика, която борсовият регулатор най-накрая недоволно прие. Сега обаче Пичай ръководи както Google, така и Alphabet, и този аргумент отпадна.
Инвеститорите в Google обаче остават на тъмно що се отнася до това това до каква степен новите стрийминг услуги потискат маржа на YouTube. Никой не знае до каква степен успехите на бизнес подразделенията могат да бъдат приписани само на изключително печелившия рекламен бизнес с търсачката. Google може да продължи да субсидира отделни области по забавен начин.
Половинчатата прозрачност на Alphabet разкрива структурен проблем: технологичните компании са толкова популярни и властващи на борсата, че сами могат да определят нивото на прозрачност в своите отчети. Акциите на Alphabet поскъпнаха с 33 на сто през 2019 г.
Alphabet току-що беше приет в изключителния клуб от компании с трилионна оценка. Докато растежът остава двуцифрен, едва ли може да се очаква, че концернът ще позволи да надникнем още по-дълбоко в данните му.


Времето във Варна на 5 декември 2025
Огнеборците потушиха 31 пожара през последното денонощие
Един загинал в катастрофи през последните 24 часа
Честваме паметта на преподобните Сава Освещени и Нектарий Битолски
ПП-ДБ внася вот на недоверие срещу кабинета днес
Моди разстила червен килим за Путин, въпреки натиска от САЩ
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
REST - една малко известна екстра в стари Audi-та и VW-та
Най-готините коли на шампиони във Формула 1
Новата суперкола на Toyota – V8 с 640 к.с. и алуминиево шаси
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Четирима са убити от армията на САЩ при нов удар срещу корабче заради наркотрафик
Израел е допуснат на "Евровизия" догодина, 4 страни ще бойкотират конкурса
ПП-ДБ ще внесат вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Роденият в Беларус Роман Хофман оглави Мосад
Изплащат от днес пенсиите и коледните добавки