Американското дъщерно дружество на германската компания Deutsche Telekom T-Mobile US отчете значително по-ниска печалба през третото тримесечие, но въпреки това увеличи годишните си цели. Нетната печалба е спаднала с почти 45% в сравнение с предходната година до 691 млн. долара (597 млн. евро), обяви T-Mobile във вторник след края на борсовата търговия. Основната причина за спада са еднократни ефекти за 707 млн. долара във връзка със сливането с конкурента Sprint.
Анализаторите очакваха по-слаб резултат. За сметка на това с увеличение от почти два процента до 19,6 милиарда долара приходите останаха под очакванията на Wall Street. За трите месеца до края на септември T-Mobile е записал 673 000 нови договора под собствената си марка, с около два процента по-малко спрямо преди година. Главният изпълнителен директор Майк Сивърт обаче е доволен и заяви, че това са „невероятни" резултати.
T-Mobile повиши годишните си цели за трети пореден път и сега очаква още по-висока коригирана оперативна печалба и ръст на клиентите за 2021 г.
Акциите реагираха с ръст от 2,8% на цената в следоборсовата търговия. От началото на годината обаче книжата са поевтинели с 14% спрямо понижение от 12% за AT&T Inc. и спад с 11% за Verizon Communications Inc., показват изчисления на Bloomberg.
Базираната в Белвю, щата Вашингтон, компания от години преследва двата си по-големи конкурента AT&T и Verizon с агресивна ценова политика, инвестиции и маркетинг. А сега T-Mobile US се възползва и от по-бързото от очакваното сливане на бизнеса със Sprint.
T-Mobile очаква да завърши годината с между 5,1 милиона и 5,3 милиона клиенти на договор - леко увеличение в долния диапазон на прогнозата. Анализаторите очакваха 5,16 милиона за годината.
Компанията заяви, че около 90% от клиентския трафик на Sprint сега се пренасят в собствената ѝ мрежа спрямо около 80% преди три месеца. T-Mobile очаква ползите от сливането - комбинация от икономии и добавени приходи - да достигнат 3,5 млрд. долара тази година, което е увеличение с 300 млн. долара спрямо предишната ѝ прогноза.
T-Mobile има преднина от над година пред AT&T и Verizon в разширяването на 5G мрежата, но връщането на празничните промоции от тези конкуренти, като отстъпки от до 1000 долара за телефон, заплашва да отвлече вниманието на потребителите от това предимство. И AT&T, и Verizon започнаха да внедряват свои собствени среднолентови 5G мрежи в надпревара за намаляване на изоставането си.


Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
Радев отличи огнеборци и доброволци, участвали в овладяването на пожари през лятото
От Черно море излязоха с важна информация за мача с ЦСКА
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Ралито на китайските акции изостава от американските
САЩ лобират срещу плана на ЕС за отпускане на заем в подкрепа на Украйна
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
ЕК глоби Х, социалната мрежа нарушавала правилата за прозрачност
Кметът на район "Изгрев" съобщава за саботажи с боклука
Гръцките фермери затвориха и ГКПП "Капитан Петко Войвода"