IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Rhapsody напомня на Европа за Napster

Стрийминг компанията стартира операции в 16 страни на Стария континент

11:24 | 04.06.13 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Rhapsody напомня на Европа за Napster

Rhapsody International наруши радиомълчанието за Napster. Откакто Rhapsody придоби компанията за музикални услуги през 2011 г., чухме много малко за сайта, позволяващ свободно качване и сваляне на песни преди години.

Сега обаче Napster, която разполага с над 20 млн. песни в глобалния си каталог, разширява стрийминг услугата си в Европа. От вторник музикалната услуги ще е на разположение в 16 европейски страни.

„Ние ще отчитаме по-специално местните проблеми и аспекти и ще предоставяме съответно подходящо съдържание за всяка страна", каза Торстен Шлиеше, директор на Napster за Европа, цитиран от информационната агенция DPA. За успеха по думите му особено важен е размерът. "В Германия американската компания ще се изправи срещу Spotify за лидерското място на пазара".

Според очакванията на мениджмънта навлизането в Европа може да доведе до тройно увеличаване на потенциалната база потребители на услугата. 

Но това се случва в момент, в който един монолит в цифровата музикална индустрия хвърля широка сянка върху Rhapsody и конкуренти като Pandora. И по-точно – очаква се всеки момент Apple да представи дългоочакваната си  стрийминг услуга iRadio, което може да се случи още през следващата седмица на годишната конференция за разработчици, пише специализираният технологичен блог Cnet. 

Новата услуга, която медиите нарекоха „iRadiо“, ще бъде безплатна и ще се финансира чрез реклама. Потребителят ще може да избира вида музика, но не и отделни конкретни песни. Според американските медии услугата ще стане реална конкуренция на Spotify и Pandora, а защо не и на Napster, до няколко месеца. 

Гигантът в цифровата музикална индустрия, който вече има 500 млн. потребители на iTunes спрямо 70 милиона слушатели на лидера - интернет радиото Pandora, бързо ще се превърне в силна конкуренция на компании като Pandora и неговите събратя. Тези притеснения се отразиха и на борсовата търговия - вчера акциите на Pandora се сринаха с 11 на сто.

След придобиването от Rhapsody през 2011 г. Napster разполага с доста по-добра технологична платформа. „Технологията обаче трябва да бъде доразвита“, казва Шлиеше. Така например в бъдеще Napster иска да завладее и колите.

За старта на услугите в новите територии Napster ще се се кооперира с аудиоспециалиста Sonos, чиито нови клиенти ще получат тримесечен безплатен достъп до стрийминг услугата. В Германия Napster е сключил договор и с мобилния оператор E-Plus.

"Стрийминг услугите в момента имат по-добри темпове на растеж, отколкото предлагат а-ла-карт свалянията на музика," смята европейският директор на компанията. Според данни на пазарния анализатор Media Control в Германия в момента 43 процента от потребителите на интернет използват музикалната мрежа. Пазарните изследователи са взели предвид не само стрийминг услугите, но и предложенията на интернет радиостанции и платформи като YouTube.

Napster се заражда през 1999 г. като сайт за свободна размяна на музикални файлове. През 2002 г. обаче компанията търси защита срещу банкрут, тъй като звукозаписни студиа я съдят за нарушение на авторските права. Roxio изкупува компанията и като запазва името Napster стартира услуга за платен даунлоуд на музика. След преминаването към платено сваляне обаче Napster се срина до малка част от предишните си потребители.

През 2008 г. най-големият електронен магазин в САЩ - Best Buy, придоби Napster за 126,9 млн. долара, като така получи достъп до 700 хил. потребители, които плащат месечна такса, за да имат свободен достъп до дигитална музика.

И така – от днес Napster е достъпен в Германия, Великобритания, Австрия, Белгия, Дания, Финландия, Франция, Ирландия, Италия, Люксембург, Норвегия, Португалия, Испания, Швеция, Швейцария и Холандия. Aбонаментната такса за Napster възлиза на 9,95 евро на месец, но услугата предлага безплатен 30-дневен пробен период за ограничено време. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:56 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

Финанси виж още