IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Microsoft започва да връща служителите си в офисите

От края на месеца концернът преминава към хибриден начин на работа за повечето позиции

09:59 | 15.02.22 г. 8
Автор - снимка
Създател
<p>
	Кампус на компанията в Калифорния. <em>Снимка: David Paul Morris/Bloomberg</em></p>

Кампус на компанията в Калифорния. Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Американският технологичен гигант Microsoft Corp. заяви, че ще започне да връща служителите си в офисите в края на този месец, превръщайки се в поредната компания, която залага на завръщането на бизнеса към нормална среда.

От 28 февруари Майкрософт ще даде на служителите си 30 дни, за да преминат към нов етап на хибридна работа, който ще доведе до присъствието на повече хора в кампусите на компанията, пише The Wall Street Journal. Кой и кога трябва да бъде в офиса, ще решава всеки екип, заяви Крис Капосела, главен маркетинг директор на Microsoft, в публикация в блога.

„Нашият подход към хибридната работа приема гъвкавостта на графика като стандарт за повечето позиции и предоставя на служителите възможността да определят как и къде работят най-добре, като същевременно се уверяваме, че плановете на отделния човек са съобразени с екипните споразумения, определени с неговия мениджър", казва той.

По думите на Капосела компанията е готова да започне да работи отново заради високия процент на ваксиниране в окръг Кинг, където живеят повечето от служителите на компанията във Вашингтон, както и заради намаляването на хоспитализациите и смъртните случаи в щата.

През септември Microsoft съобщи, че ще отложи за неопределено време повторното отваряне на централата си в Редмънд, Вашингтон. Месеци преди това компанията предвиждаше да отвори отново офисите си в САЩ през октомври, но се отказа, тъй като се появи делта вариантът на коронавируса.

Кампусът на компанията в Силициевата долина в Маунтин Вю, Калифорния, ще бъде напълно отворен на 28 февруари, се казва в публикация в блога.

Много големи работодатели започват да връщат работниците в корпоративните кампуси. През миналия месец Walmart Inc. съобщи на корпоративните си служители, че очаква от тях да започнат да работят от офисите на компанията „през по-голямата част от времето", считано от 28 февруари.

Expedia Group Inc. съобщи на служителите си в понеделник, че от 4 април ще очаква те да работят от централата в Сиатъл и от други офиси на хибридна основа. Служителите ще бъдат помолени да работят от офис поне през 50% от времето, докато уточняват подробностите по графика с отделните си екипи, каза говорителка на Expedia.

Компанията майка на Facebook Meta Platforms Inc. заяви, че планира да отвори напълно своите кампуси в САЩ в края на март, въпреки че също така даде възможност на много служители да вършат работата си дистанционно или временно да отложат връщането в офиса с три до пет месеца.

Други големи технологични компании отложиха неотдавнашните си планове за повторното отваряне на централите си. През декември Google на Alphabet Inc. отложи планираното връщане в офисите, което трябваше да започне на 10 януари. През същия месец Apple Inc. отложи завръщането си в офисите и затвори няколко обекта за продажба на дребно. 

Мениджърите казват, че повторното отваряне на офисите е предизвикателство, тъй като работниците вече са се адаптирали към нови рутинни практики по време на пандемията. Много от служителите не желаят да се откажат изцяло от дистанционната работа, а някои от тях заплашват да напуснат, ако бъдат помолени да се върнат в офиса на пълен работен ден, казват ръководителите.

В редица анкети работниците са изразили желание за гъвкавост и контрол върху графиците си. Някои компании също така смятат, че личните срещи дори веднъж на тримесечие на място извън офиса могат да бъдат достатъчни, за да помогнат на колегите да се сближат и да си сътрудничат.

В най-големите градове на САЩ много офиси остават почти празни. В началото на февруари офисите в 10 големи града са били заети средно на 33% по данни на Kastle Systems, която следи колко хора влизат в сградите.

Microsoft насърчава хибридната работа на служителите си, особено след като по време на пандемията рязко нарасна използването на софтуера за съвместна работа Teams на компанията. В понеделник концернът заяви, че подходът ѝ към хибридната работа включва гъвкавост в графиците на служителите.

„Знаем, че няма еднозначно решение за това как хората работят най-добре, поради което вярваме, че гъвкавостта трябва да бъде на преден план в нашето развиващо се хибридно работно място", казва Капосела в публикация в блога.

Последна актуализация: 05:28 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Софтуер виж още

Коментари

8
rate up comment 1 rate down comment 1
penman
преди 11 месеца
Тези статиики са от търтеи, на които не им се ходи на работа! Само че търтеите не държат парите (ако са способни да са направили собствен бизнес и да работят за тях), а са просто наемни работници и няма къде да ходят, освен да "слушат". Това, че на разни пикльовци, понаучили нещичко от компютри, не им харесва, си е техен проблем. Ако съм им шеф ще ги изгоня веднага.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 1 rate down comment 1
nikiangel
преди 11 месеца
Аз съм от тези, които са онези. А с риск да се повторя, фирма която е загубила талантите си, за часове може да фалира, критичен производствен инцидент, неправилно отреагиране, и не само че ще загубиш клиентите, ами и ще те оглозгат за неустойки. Незаменими хора няма, но все повече стават тези дето ти трябват години за да ги замениш успешно. А от другата страна е критичния бизнес и жестоката конкуренция. И пак казвам, ако месиш козунаци, не е точно същата ситуация, малко по различно е.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 2 rate down comment 0
Dr. Vatnikov
преди 11 месеца
Оппааа, *** кво стана, къде са всичките статийки и обещания колко било хубаво и "ефективно" да се "работи" от вкъщи?
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 2 rate down comment 1
penman
преди 11 месеца
Явно си от тези с абсолютно необоснованото самочувствие, но пазарът ще ви отрезви! Не вие държите парите, а фирмите! А иначе хоум офисът си е атрактивен за работника, но не се отразява добре на ефективността на фирмите, на отделните колективи. На този онанизъм ще му дойде края.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 4 rate down comment 1
nikiangel
преди 11 месеца
Аз пък бих казал че "големите" фирми, без талантите които ги крепят, в повечето случаи на магия, за броени дни, даже и часове, могат вече да не са толкова големи. ИТ, финанси, енергетика, нещата са толкова комплексни, че загубиш ли си талантите, нов и да дойде ще му трябват години за да навлезе напълно. Е, сега ако дъщеря ти меси козунаци, или пък е в някакво производство на материални продукти, няма как home office.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 2 rate down comment 2
penman
преди 11 месеца
Т.н. таланти не струват и пукната пара, ако не са част от големите фирми, така че ще "клекнат", иначе ще стоят безработни. Това го обясних и на щерка си, на която много й хареса хоум офиса, но от понеделник пътува отново до покрайнините на Виена, ако иска да запази работата си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
2
rate up comment 4 rate down comment 2
penman
преди 11 месеца
Т.н. таланти не струват и пукната пара, ако не са част от големите фирми, така че ще "клекнат", иначе ще стоят безработни. Това го обясних и на щерка си, на която много й хареса хоум офиса, но от понеделник пътува отново до покрайнините на Виена, ако иска да запази работата си.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 4 rate down comment 2
nikiangel
преди 11 месеца
"някои от тях заплашват да напуснат" По скоро някои от тях може и да останат, ако бъдат принудени да се върнат в офисите. Кутията на Пандора е отворена. При този глобален глад на кадри, и свирепа битка за всеки талант, и при условие че на все повече не им се работи, да видим как точно ще ги накарате да се върнат в офисите.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още