Чат платформата Rakuten Viber обяви, че пуска бизнес профили на компании, като новата опция е налична по цял свят, включително и в България.
Идеята на компанията е по този начин да обедини на едно място най-важната информация, от която клиентите се нуждаят, когато си общуват с даден бранд. Във въпросните профили ще има не само описание на услугите, предлагани от компанията, но и се предоставя възможност всички досегашни чатове между клиента и бранда да бъдат групирани.
Всяка компания, която иска да има подобен бизнес профил, трябва да сключи договор с Viber, което гарантира, че тя самата ще управлява представянето си в платформата. Тя ще може да включи както името и логото си, така и да има син знак за верификация на профила. Потребителите ще виждат още описание, контакти и различни канали за комуникация вътре във Viber.
Всяка фирма ще може да добави до три физически адреса, линк към своя уебсайт, телефонен номер и описание в обем до 1000 знака. Бизнес профилите са публични по подразбиране, а намирането им се случва през търсачката на Viber по ключови думи. От компанията описват профилите като миниуебсайтове в платформата, през които бизнесът може да организира по-ефективно разговорите си с клиенти.
Новата функция е част от дългогодишната стратегия за превръщането на Viber в суперприложение и се появява след бизнес чатовете – папка за всички верифицирани бизнес съобщения, представена у нас през септември 2022 г. Бизнес чатовете вече имат над 85 хил. уникални потребители, които ежедневно ползват услугата у нас.
Viber продължава да работи активно за превръщането си в суперприложение. Снимка: Viber
На този етап бизнес профилите са насочени предимно към големи компании, но от Viber дават заявка, че до края на годината ще предложат и решения за малки и средни фирми, включително чрез интегрирането на софтуерни решения, които те вече използват, като календари например.
С бизнес профилите Viber се прицелва и в по-голямо ниво на сигурност в комуникациите между различните компании и потребителите, защото гарантира, че профилът на бранда не може да бъде компрометиран и да се изпращат подвеждащи или фалшиви съобщения. Верифицирането на профилите се случва след сключването на договор с Viber и след проверка от екипа на компанията.
През 2022 г. Viber е записала 158% ръст на новите акаунти за бизнес комуникация, както и 61% повишение на разменените бизнес съобщения спрямо предходната година, разкри Атанас Райков, старши директор развитие топ държави в компанията. Съобщенията, разменени с чатботове, са преминали границата от 200 млн. миналата година, а средните месечни импресии на реклами във Viber са достигнали 286 млн.


Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Черен ден! Катастрофа взе три жертви край Търговище
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано
Кой би могъл да замести Николас Мадуро?
Назрява ли бунтът: Винената индустрия във Франция е пред колапс
Мондиал 2026: Мексико и ЮАР откриват шампионата