fallback

Amazon предлага на бизнеса технология за сканиране на длани

Тя може да се ползва за допускане на служителите в офиса например

12:02 | 28.11.23 г.

Amazon разширява своята технология за сканиране на длани отвъд магазините за хранителни стоки и пуска версия, която е предназначена за света на бизнеса, пише CNBC.

Системата Amazon One Enterprise е базирана на разчитането на длани като инструмент за удостоверяване, който позволява на корпоративни служители да покажат ръката си над датчика, за да получат достъп до офиса или до чувствителна информация, като финансови данни или папки за човешките ресурси.

Компаниите, които вече са се регистрирали за ползването на биометричната технология, включват IHG Hotels and Resorts, производителят на турникети Boon Edam, както и компанията за ескалатори и асансьори Kone. Amazon не разкрива каква е цената на услугата, която е достъпна в САЩ от понеделник.

Amazon рекламира услугата като по-евтино и по-сигурно решение за компаниите в сравнение с традиционните инструменти за сигурност и удостоверяване, като баджове или пароли.

„Компаниите оценяват поверителността и удобството за своите потребители, които имат достъп до физически места и софтуерни активи само с едно движение на дланта си“, коментира Дилип Кумар, вицепрезидент на Amazon Web Services Applications.

Amazon пусна своята биометрична система за плащания през 2020 г. Първоначално технологията беше замислена като начин купувачите да плащат за покупките чрез плъзгане на ръката си. След това тя беше внедрена в хранителните магазини на Whole Foods, в част от обектите Go и в няколко супермаркета Fresh. Спортни и развлекателни места също се насочиха към технологията, включително ресторанти на Panera Bread и част от локациите на Starbucks.

Застъпнически групи обаче критикуват услугата поради опасения за поверителността и сигурността, като твърдят, че тя води до засилено наблюдение. Amazon твърди, че разпознаването на дланта е по-сигурно от други биометрични системи, „защото не можете да определите самоличността на човек, като гледате снимка на дланта му“. Компанията също така твърди, че не задържа данни за покупки със сканирания, събрани от магазините, които не са нейна собственост.

Насочвайки Amazon One към компаниите, интернет гигантът следва подхода, който възприе в други области. По-рано този месец Amazon пусна Astro for Business, версия на своя домашен робот, който определя като обикалящ охранител за бизнеса.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:02 | 28.11.23 г.
fallback
Още от Софтуер виж още