Оптимизмът относно далечната премиера на видео игра превърна полското студио, разработващо заглавието, в една от най-високо оценените компании в Европа, изпреварвайки дори горещи сектори като отбраната и електрификацията по един показател, пише Bloomberg.
Цената на акциите на CD Projekt се повишили с 40% тази година и почти се удвои за 12 месеца, тъй като инвеститорите залагат на четвъртата част от поредицата „Вещерът“ (The Witcher), въпреки че тя ще излезе след поне две години.
За Емануел Валаванис от Forte Securities ръстовете са оставили акциите „перфектно оценени“. Ако използваме съотношението цена-продажби, то CD Projekt е най-скъпата акция в европейския бенчмарк индекс Stoxx 600, според данни, събрани от Bloomberg, търгувайки се на 29 пъти очакваните приходи за следващата година. Това оставя дори кошница от печеливши акции, свързани с изкуствен интелект, изоставащи.
Привлекателният фактор за инвеститорите е потенциалният тласък на продажбите, който ще бъде осигурен от новата версия на средновековната фентъзи ролева игра. The Witcher IV трябва да дебютира не по-рано от 2027 г. и анализаторите смятат, че тя може да доведе до повече от трикратно увеличение на приходите от продажби през тази година.
„Инвестирането в производители на игри означава залагане на бъдещи издания, а предвид популярността на поредицата The Witcher, изглежда, че ралито, предизвикано от еуфорията, може би все още не е приключило“, коментира анализаторът в mBank Пьотр Понятовски.
Отделно, Понятовски тази седмица понижи двойно рейтинга си за акциите от „купувай“ на „продавай“, позовавайки се на покачващата се цена и поскъпването на злотата спрямо долара. „Все още смятаме CD Projekt за най-висококачествената акция в полското гейминг портфолио“, написа той в бележка до клиентите.
Възторжените отзиви за трейлър отпреди шест месеца показват, че ралито може да е оправдано. Но инвеститорите в CD Projekt са се парили и преди. През 2020 г. акциите утроиха стойността си в трескаво очакване за заглавието Cyberpunk 2077, само за да се сринат след пускането му, тъй като грешки и технически проблеми помрачиха премиерата на играта.
Успехът на The Witcher IV е от решаващо значение за CD Projekt. Последната версия е най-силното издание на студиото до момента, като е продала 60 млн. копия от 2015 г. насам, подпомогната от едноименния сериал на Netflix.
„Виждали сме такъв шум и преди“, коментира Валаванис от Forte. „Инвеститорите и геймърите бяха еднакво развълнувани за Cyberpunk, след като очакванията се натрупаха в продължение на много дълъг, многогодишен цикъл на разработка.“
Анализаторите се отнасят към акциите на CD Projekt с много по-голямо внимание от инвеститорите. Средната им ценова целева цена е с 21% под текущите пазарни нива, втората най-голяма разлика сред акциите в европейския бенчмарк.
Полското студио също така се радва на много по-висока оценка от своите конкуренти, създатели на игри. Тази група включва Ubisoft Entertainment - създател на Assassin’s Creed, и Take-Two Interactive Software, чиято Grand Theft Auto е описвана от анализатора на Wedbush Securities Джоел Кулина като „златният стандарт в игрите“.
The Witcher IV ще се отличава значително от своя хитов предшественик, като за първи път ще се фокусира върху жена убиец на чудовища във водеща роля в играта. Героинята поема ролята на Гералт, изигран от Хенри Кавил в сериала на Netflix.
През юни CD Projekt направи 17-минутна техническа демонстрация на новата игра, включваща усъвършенствана графична технология от разработчика на Fortnite - Epic Games. Анализатори и инвеститори похвалиха качеството на показаната графика, което според тях подчертава амбициозните цели на CD Projekt за предстоящото издание.
„Това превъзходно качество е в основата на по-високите прогнози за продажби, оправдавайки текущото преоценяване на акциите“, коментира Емил Янчев, портфолио мениджър в Karoll Capital Management в София. Фирмата държи акции на CD Projekt от 2016 г. и те се нареждат сред най-добре представящите се в портфолиото ѝ, като през този период цената им се е увеличила повече от осем пъти, допълва той.
Съизпълнителният директор на CD Projekt Михаил Новаковски отказва да коментира представянето на акциите, но твърди, че компанията е целяла прозрачно да информира пазара за бизнеса си, като същевременно е породила интерес към предварителната версия на играта.
„Ние сме част от развлекателната индустрия, където изграждането на емоции и умелото управление на участието на геймърите играят ключова роля“, коментира Новаковски. „За да проведем ефективна кампания, трябва да разчитаме на елемента на изненадата, като същевременно постепенно засилваме напрежението и разпалваме любопитството.“


Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
Дьоре от Hensold: Очаквам стоманено десетилетие
Мозъчни интерфейси и метавселени – докъде стига бъдещето на игрите?
Hensold: Пазарите са водени от настроението
Hensold очаква до 10-15г военните разходи да продължат
Hensold подкрепя някои доставчици на автопроизводителите в Германия
Китайски електромобил се разцепи при странна катастрофа
Един от най-добрите двигатели на Audi навърши половин век
Pininfarina възроди първото поколение на Honda NSX
Японски компании съдят администрацията на Тръмп заради митата
Bosch и Maserati ще спасяват ДВГ с водород
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Тайланд разреши алкохола от 14 до 17 часа