IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Samsung: Да победим Apple бе нашата стратегия за оцеляване

Трябва да създадем лоялност към марката, на каквато се радва Apple, пише във вътрешнофирмена комуникация бившият шеф на Samsung за САЩ

18:13 | 15.04.14 г.
Автор - снимка
Създател
Samsung: Да победим Apple бе нашата стратегия за оцеляване

В хода на съдебните битки между Samsung и Apple път до широката публика си проправя нова вътрешнофирмена комуникация.

През април 2012 г. Samsung е заявил във вътрешнофирмени документи, че победата над Apple на пазара на мобилни услуги е въпрос на оцеляване на компанията. Документът бе представен в понеделник от адвоката на Apple Бил Лий по време на изслушването на Дейл Сон, бивш главен изпълнителен директор на американското мобилно подразделение на Samsung, предава ZDNet.

„Да победим Apple вече не е само цел", е написал Сон на своите служители. „Това е нашата стратегия за оцеляване. Имаме нужда от това да спечелим техните клиенти и да създадем такъв вид лоялност към марката, на който в момента се радва Apple". 

Най-важен приоритет е пуснатият в продажба през октомври 2011 г. фаблет Galaxy Note (хибрид между таблет и смартфон), пише още Сон. С комбинацията от смартфон и таблет Samsung ще трябва да продаде повече устройства, отколкото Apple, и да създаде така „най-популярния смартфон в индустрията".

Преди това в хода на кръстосан разпит Лий е попитал Сон дали Samsung не следва американската компания в пускането на нови iPhone. Сон се е притеснил от термина "следва" и е заявил, че Samsung сравнява почти всеки ден устройствата си с тези на конкуренцията. По-късно той даде да се разбере, че Samsung наблюдава дейността на Apple на пазара и има за цел да се превърне в номер едно на мобилния пазар.

По-голямата част от показанията си Сон изпълни с описанието на възхода на Samsung на пазара на мобилни телефони в САЩ. След поемането на поста главен изпълнителен директор през 2006 г. неговата цел е била да помогне на Samsung да отчете по-голям растеж. Най-важният конкурент по това време е бил Motorola. „По това време Motorola със своите иновативни продукти, като например Motorola Razr, бе много успешна", казва Сон.

Със стартирането на продажбите на Galaxy S2 през 2011 г. стратегията на Samsung се е променила значително, допълни Сон. Вместо в ухажване на доставчиците на мобилни услуги, производителят сега се концентрира върху потребителите. Samsung започнал и да инвестира повече в областта на маркетинга . „Първото нещо, което трябваше да се постигне, е клиентите да влязат в магазините и да питат за марката Galaxy".

В представено от Apple електронно писмо до Тод Пендълтън, главен маркетинг директор на Samsung за САЩ, както и до други ръководители, Сон предупреждава, че пускането на iPhone 5 на пазара може да доведе до "цунами". Според наставленията на изпълнителния директор "ние трябва да разработим план за неутрализиране на това цунами", пише Сон. Слабостите на Samsung според него са критиките към качеството и пластмасовите корпуси на неговите устройства, липсата на основни характеристики, както и влиянието на доставчиците на мобилни услуги.

Пендълтън, който също е бил на свидетелската скамейка в понеделник, потвърждава оплакванията от клиенти от използването на пластмаса. Но пък други са били доволни от избора на материали. Той отрече, че репутацията на Samsung е на компания, която не разработва нови продукти, а просто бързо пуска на пазара свои собствени варианти, щом нещо ново се появи по рафтовете.

Процесът се подновява днес. Очаква се представянето на доказателства да бъде завършено до края на април. След това журито може да започне своите разисквания. Неговата задача ще бъде да определи кой действително е нарушил патентите и какво обезщетение се дължи в резултат на това.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:47 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още