IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Nikon измества фокуса от фотоапаратите към медицинската техника

До 2 години медицинското подразделение трябва да осигурява 11% от приходите, предвижда бъдещият главен изпълнителен директор Казуо Ушида

10:52 | 18.06.14 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Бъдещият главен изпълнителен директор&nbsp;&nbsp;Казуо Ушида премества фокуса на компанията върху медицинската техника. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Бъдещият главен изпълнителен директор  Казуо Ушида премества фокуса на компанията върху медицинската техника. Снимка: Ройтерс

В опита си да противодейства на спада в продажбите на фотоапарати и видеокамери, бъдещият главен изпълнителен директор на Nikon Corp. Казуо Ушида заяви, че компанията ще разшири агресивно медицинския си бизнес чрез придобивания, предава MarketWatch.

За тази цел базираната в Токио компания ще инвестира в близките три години в областта на медицината около 2 млрд. долара, обяви Ушида. Мениджърът, който в момента все още е старши изпълнителен вицепрезидент, ще заеме новия си пост, след като в края на юни Общото събрание потвърди избора му.

Ушида вижда голям потенциал в тази бизнес област. Nikon ще наеме опитни специалисти по сливания и придобивания, които ще създадат списък с цели за поглъщане и ще извършват одит, както и интеграцията след евентуалното поглъщане. Почти една четвърт от бюджета за научни изследвания и развитие в размер на 2,2 млрд. долара ще влезе именно в областта на медицината и нови области. 

Nikon усеща болезнено промяната в поведението на потребителите по отношение на създаването на снимки. Те все по-често снимат със смартфоните си. Затова и продажбите на цифрови и дигитални огледално-рефлексни фотоапарати спадат. Сега групата все повече се фокусира върху развиващите се пазари, а също и върху намаляване на разходите. През следващите три години Nikon иска да постигне растеж от 2,1 процента в подразделението за снимки.

С новооткрития медицински сегмент и други нови бизнеси компанията планира да постигне продажби за 130 милиарда йени през фискалната 2016/17 г. (до края на март). Това ще представлява 11 на сто от общите целеви приходи. Като цяло от края на март 2014 г. до края на март 2017 г. продажбите се очаква да нараснат с 22 на сто, а оперативната печалба – със 75 на сто.

Но Nikon не е единствената компания, която преоткрива медицинския бизнес. И други технологични концерни, като Toshiba и Hitachi, залагат на повишаващото се търсене на медицински продукти. И при тях приходите от продажби на традиционни електронни продукти спадат. Toshiba и Hitachi също активно търсят възможности за покупки, като планират да удвоят приходите си в сегмента през следващите няколко години. 

Компании като Sony, Samsung Electronics и Apple вече са активни или планират сериозни ангажименти в областта на носимите устройства или софтуера за събиране на данни.

По този начин в медицинския сектор се натрупват все повече играчи. Nikon възнамерява да се възползва от своя опит в областта на производството на полупроводници за развитието на, например, ДНК чипове, които се използват в генетични изследвания. 

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 00:18 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още