IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Милиардният iPhone

Смартфоните остават най-важният продукт за Apple, но концернът ще се опита да намали зависимостта си от тях

18:19 | 08.09.15 г.
Автор - снимка
Създател
<p>
	Apple може да стане пряк конкурент на&nbsp;Netflix. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Apple може да стане пряк конкурент на Netflix. Снимка: Ройтерс

По всяка вероятност в сряда американският технологичен концерн Apple ще представи своите iPhone 6s и 6s Plus. Независимо дали са доста подобни на сегашните актуални модели, това може да стане една особена генерация устройства. С тях Apple може да премине границата от 1 млрд. продадени iPhone-а.

Но да видим сметките – в началото на март главният изпълнителен директор на компанията Тим Кук обяви, че от обявяването през 2007 г. на новия продукт компанията му е продала общо 700 млн. телефона. Това се случи в средата на второто фискално тримесечие, през което Apple пласира около 61 млн. iPhone-а. Тоест, в края на тримесечието общият брой достига около 730 млн. устройства, а в третото тримесечие са били продадени още 47 млн. броя.

Очакванията за четвъртото тримесечие, което приключва в края на октомври, са за 65 до 75 млн. iPhone-а. Така общият брой би възлезнал на около 840 до 850 млн. – а тъкмо тогава би трябвало да започне продажбата на новото поколение. Според Wall Street Journal до края на годината Apple е поръчал до 90 млн. броя 6s и 6s Plus от своите доставчици. Ако информацията е вярна, то Apple би преминал границата от 1 млрд. продадени смартфона още през първото тримесечие на 2016 г.

Без особен апломб през януари Apple оповести, че е продала над 1 млрд. IOS устройства, но в този брой се включват и таблетите iPad. Но продадени 1 милиард iPhone-а биха илюстрирали за пореден път колко силно е влиянието на Apple върху растежа на мобилния интернет и комуникацията на хората за последните осем години.

За редица анализатори обаче този ден, когато и да дойде, не е толкова важен. Те са загрижени за Apple. Защото iPhone, дойната крава на концерна, която се грижи за над половината от печалбата на компанията, не успява напоследък да оправдае всички очаквания. Това доведе до спад на курса на акциите и струваше на концерна няколко милиарда долара от пазарната капитализация.

На 47 страница от последния тримесечен отчет самата компания публикува предупреждение към акционерите си. „Компанията генерира своите приходи в голяма степен от един-единствен продукт. Спад в търсенето на този продукт може да окаже значително влияние на тримесечните приходи“. 

Така че – дали не е време за търсене на нови източници на приходи? Последните спекулации от изминалите седмици сочат точно в тази посока.

Вероятно е в сряда компанията да представи и нов Apple TV, като го превърне в почти геймърска платформа, писа New York Times. Една актуализация на сет-топ-бокса е и без това наложителна. Така че защо да не я превърнат в игрова конзола? Не толкова напомпана, като Xbox One или PlayStation 4, а малко по-изгодна. Според слуховете Apple TV би струвал около 150 долара – за т. нар. casual games, които се играят и на iPhone и iPad.

Apple може да влезе и в екслузивната продукция на филми и сериали, съобщава Variety, позовавайки се на анонимни източници. Ако Netflix и Amazon могат да печелят куп пари с това, защо да не го прави и Apple? И в тази област, с Apple TV концернът ще предлага и подходящия хардуер.

А иначе – на поканата на Apple за събитието пише "Hey Siri, give us a hint". По всяка вероятност виртуалният асистент Siri ще играе някаква роля по време на представянето в сряда. Възможно е да става дума за управлението на свързания дом – по нов начин – с гласова команда. HomeKit на Apple е сравнително умен подход за управление на умните устройства от различни производители чрез устройства с iOS и Apple TV. При положение, че крайните уреди са сертифицирани от калифорнийския концерн. А тъй като подобен сертификат би помогнал на редица компании да навлязат на тъкмо прохождащия пазар на умните къщи, то Apple може да се изкуши да прави пари от това сертифициране, смятат някои експерти.

Нищо от споменатите по-горе инициативи обаче не би могло да компенсира един евентуален значителен спад в продажбите на iPhone. Защото маржът на печалбата на продаден iPhone е прекалено висок, той се оценява на 70 процента. Но в дългосрочен план Apple ще се опита да разшири производствената си база. Макар че дори и след един милиард продадени смартфони, ерата на iPhone ще е далеч от залеза си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:52 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още