IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Новият залог на Sony в метавселената: 360-доларови устройства за следене на движението

Компанията търси нови възможности за развитие на този хардуерен сегмент

10:23 | 30.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Най-новото устройство на Sony Group представлява група от носими тракери за движение, предназначени да въведат потребителите в метавселената през техните телефони, пише Bloomberg.

Новата система Mocopi включва шест устройства, приличащи на шайби, които се носят около китките, глезените, главата и бедрата на потребителя. Те се ползват за анимиране на аватари в различни приложения в метавселената на телефони с Android или iOS на Apple. Комплектът ще се предлага на цена от 49 500 йени (360 долара) и ще бъде пуснат първо в Япония през януари. Така компанията ще се насочи по-активно към виртуалната и разширената реалност.

„Ние определяме това като продукт за метавселената вместо като периферия за виртуална реалност, защото очакваме, че виртуалният свят ще се слее допълнително с реалния“, коментира Такеши Аими, старши мениджър в Sony. „В бъдеще хората ще имат достъп до метавселената без дисплеи, поставени на главата, а ние искаме да ограничим използването на продукта само до потребителите на виртуална реалност“, посочва той.

Новите хардуерни устройства за добавена реалност на Sony. Снимка: Bloomberg L.P. Новите хардуерни устройства за добавена реалност на Sony. Снимка: Bloomberg L.P.

Базираната в Токио Sony направи голяма крачка към разширяването на гейминг империята си отвъд традиционно силните конзолни игри, като заложи на повече периферия за персонални компютри и мобилни игри. Освен това компанията предлага и очила за виртуална реалност, плюс новия си пакет от устройства, които целят да развият екосистемата от преживявания в метавселената и то по линията, очертана от Meta Platforms на Зукърбърг.

Метавселената и приложенията за виртуална реалност досега не са успели да пробият масово. Вместо това заемат само ниша от глобалния пазар на игри и компютърна периферия. Sony залага на възможността да управлява този сегмент със своята марка PlayStation и с талантите си за разработка на софтуер.

Последна актуализация: 10:24 | 30.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Хардуер виж още

Коментари

Финанси виж още