Apple е продала с 5% по-малко бройки iPhone по света и е загубила позиции от китайските си конкуренти през последното тримесечие на миналата година, което отразява отсъствието на Apple Intelligence на най-големия пазар извън САЩ, пише Bloomberg.
По данни на Counterpoint Research през 2024 г. глобалният пазарен дял на iPhone се е свил до 18%. Основният конкурент Samsung Electronics също е отстъпил дял на по-бързо развиващите се производители на устройства с Android в Китай, включително Xiaomi и Vivo. Apple е записала 2% спад на приходите от продажби за цялата година, допълва компанията, докато по-големият световен пазар е нараснал с 4 на сто.
Базираната в Купертино, Калифорния, Apple се опитва да навакса изоставането си в изкуствения интелект (AI), а пакетът ѝ от AI услуги се въвежда на етапи след пускането на iPhone 16 през септември. Тези допълнения все още не са налични под никаква форма в Китай, тъй като все още работи за намиране на местни партньори, които могат да помогнат за пускането на функции като генериране на изображения. През последното тримесечие анализаторите започнаха да предупреждават, че някои инвеститори имат твърде оптимистични очаквания за AI функциите.
„Серията iPhone 16 на Apple беше посрещната колебливо, отчасти поради липсата на Apple Intelligence при пускането ѝ“, коментира директорът на Counterpoint Тарун Патак. „Въпреки това Apple продължи да расте силно на неосновните си пазари като Латинска Америка“, допълни той.
Въпреки че е продала по-малко бройки в Китай, Apple е увеличила дела на продажбите на по-скъпите си модели Pro и Pro Max, които обхващат повече от половината от всички продажби в страната.
Motorola на Lenovo Group и базираните в Шънджън Huawei Technologies и Honor Device са най-бързо развиващите се брандове в топ 10, допълва Counterpoint. Всички китайски производители на смартфони разработват свои AI инструменти и агенти, включително услуги, които могат да изпълняват задачи от името на потребителя.