Продажбите на смартфоните на Apple в Китай в седмиците преди премиерата на iPhone 17 са се понижили с 6% спрямо същия период на предходната година, което показва по-дълбок спад от обичайното преди пускането на нов ключов продукт на пазара, пише Bloomberg.
Американската компания не беше единствената, която преживя слабо лято, тъй като продажбите на други производители на мобилни устройства като Xiaomi, Vivo и Honor Device също намаляха през първите осем седмици на третото тримесечие на годината, сочат данни на Counterpoint Research. Общият пазар на смартфони в Китай се е свил с 2% през периода, обхващащ юли и август, въпреки щедрите държавни субсидии за насърчаване на потреблението.
Китай е най-големият пазар на смартфони в света и най-важният за Apple след вътрешния пазар в САЩ. Компанията се справи с двугодишния спад в продажбите в Китай през тримесечието до края на юни, отчасти благодарение на субсидиите, твърди главният изпълнителен директор Тим Кук. Но той също така споделя, че клиентската база на iPhone в Китай, Макао, Тайван и Хонконг е достигнала рекорд през този период и той смята, че това помага на потребителите да се насочат към останалата част от портфолиото на Apple.
Apple все още има какво да навакса, за да си върне водещата позиция на пазара, тъй като сега има едва шестия по големина пазарен дял с 12%, според Counterpoint. Xiaomi, Oppo и Huawei Technologies имаха по 16% от продажбите за лятото, като лидерът Vivo е само една стъпка напред с 19% на този силно конкурентния пазар.
Новият iPhone 17 се разглежда като най-значимото подобрение, което Apple прави в своята линия iPhone от години, с освежен дизайн и подобрена система от камери. Продажбите му по света ще започнат този петък, 19 септември. В отговор Xiaomi премести премиерата на следващия си флагман за този месец, като съоснователят и главен изпълнителен директор Лей Дзюн заяви, че иска продуктите на компанията му да бъдат сравнявани с най-добрите на Apple.
На този етап няма данни, които да предполагат, че функциите или подобренията, свързани с изкуствения интелект, се оказват ключови двигатели на продажбите на смартфони. Анализаторите на Counterpoint очакват продажбите в Китай леко да се свият за цялото трето тримесечие, а пазарът да остане почти непроменен през цялата година.
Apple все още плаща цената за неспособността си да пусне своя пакет от функции Apple Intelligence в Китай, докато потребителите изглежда все още вземат решения за покупка на базара на по-практически фактори като живота на батерията или съотношението цена – качество.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни