5 хил. работни места осигурява само една японска компания, инвестирала в България, а от догодина ще бъдат 8 хил. Миналата година общо около 10 хил. японски туристи са посетили България, като през последните години се наблюдава ръст. Това каза Н. Пр. Шиничи Яманака, посланик на Япония в България в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.
"130 японци живеят в момента в България. Те са впечатлени от българската природа, от общуването с българите. Миналата година министърът на туризма Николина Ангелкова посети Япония и откри в Токио български туристически център", каза още Яманака.
По думите му от момента на прехода до приемането на България в Европейския съюз (ЕС), Япония е отпуснала по линия на официалната помощ за развитие около 750 млн. евро, които са използвани за различни проекти, включително и за разширяване на софийското мeтро. Но след като България стана пълноправен член на ЕС, програмата за подпомагане приключи и в момента се наблюдава известен спад в инвестициите, каза още гостът.
Според него има три начина да бъдат увеличени капиталовложенията от Япония.
Първият е японските фирми, които оперират вече в България, да направят още инвестиции. За пример той посочи компанията за производство на автомобилни части Yazaki, която започна изграждането на трети завод в България, по-конкретно в Димитровград. В момента в заводите на дружеството в Ямбол и Сливен работят общо 5 хил. души. След като бъде завършен третият завод, Yazaki ще осигурява работа за общо 8 хил. души. Така че първият подход е привличане на повече инвестиции от фирми, които вече развиват дейност в България, уточни Яманака.
Вторият начин е да се търсят нови инвестиции, добави той. "Струва ми се важно да се привлекат инвестиции, не само в досегашните сектори, като енергетика и автомобилостроене, но и в допълнителни сектори, като земеделие и околна среда. Важно е да се привлекат и инвестиции от страна на малки и средни предприятия“, обясни посланикът.
По думите му третият подход е да се положат усилия за нарастване на туристическия поток. "Развивайки туризма, това означава обмен на хора, а когато един човек се запознае със страната, с хората, със средата, и когато това, което вижда, му харесва, следващата крачка е да пожелае да развива дейност в тази държава. В момента около 30-40 японски фирми развиват дейност в България. Иска ми се този брой да се увеличи", каза Яманака.
Според него в страната ни има забележителни културно-исторически паметници и прекрасни морски и планински курорти.
Той изрази съжаление, че всъщност много японци не познават добре България. "Когато запитате японците какво мислят за страна ви, в тяхното съзнание възникват три неща - българското кисело мляко, розата и разбира се, състезателят по сумо Калоян Махлянов-Котоошу. Бих искал да стана и посланик на туризма, за да може, колкото може повече японци да посетят България като туристи", обясни Яманака.
Вижте целия разговор във видеото.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Парвулеску за целите на срещата Путин-Моди
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Панета: Трябва да се види подготовката за операцията на 2 септември
Панета: Ще се изискват големи усилия от Конгреса по случая от 2 септември
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Вдовецът на Тина Търнър си има нова приятелка, влюбен е в 60-годишна американка
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
преди 8 години Дали някой ще се пресрами и ще каже колко получава един работник в прехвалената японска компания? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Много добре казано: "Развивайки туризма, това означава обмен на хора, а когато един човек се запознае със страната, с хората, със средата, и когато това, което вижда, му харесва, следващата крачка е да пожелае да развива дейност в тази държава."БГ има огромен потенциал. Просто едни 50,000 *** трябва да се унищожат и бихме станали райска страна. отговор Сигнализирай за неуместен коментар