Работодателските организации в България ще продължат да настояват пред новата власт за облекчени процедури по внос на работници от трети страни. Това каза Христо Христов от УС на КРИБ в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Експертът обърна внимание, че транспортно-логистичният сектор е един от секторите, които след приемането на България в ЕС се развива с доста бързи темпове, но в последните години има редица проблеми, сред които е и липсата на кадри, които спъват развитието и могат да доведат до влошаване на тенденциите в сектора.
Възнагражденията в транспортния сектор в България достигат едни от най-високите нива в Европа, изпреварвайки почти всички балкански страни по този показател, отчете Христов.
Причината е, че държави като Румъния, Унгария, Полша имат възможност да назначават по бърза и облекчена процедура шофьори от Украйна, Молдова, Грузия, Армения, например. В същото време назначаването на шофьор в България отнема между 6 и 9 месеца.
Вижте още от разговора във видеото:


Евакуираните моряци от танкера „Кайрос” са предадени на Гранична полиция във Варна
Ватерполният „Комодор” с победа и минимална загуба в столицата
Четири български победи и шест нокаута белязаха SENSHI 29
Арестуваха двама заради 30 литра ракия в Добрич
ООН търси 33 млрд. долара за хуманитарни мисии на фона на свито финансиране
Китайски изтребители прихванаха японски край Окинава
Зеленски е в Лондон за мирните преговори
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 2
Rheinmetall очаква високо търсене в следващите 10-15г, част 1
10 коли, които бяха близко до съвършенството
Завръщането на Toyota MR2 е все по-близо
Отстъпки от над 100 000 долара показват, че богатите не искат електромобили
Знаете ли какво крие BMW X5 (E53) в резервната си гума?
Новият Mercedes-Benz GLB получи радикален дизайн и технологии
Министър Атанас Запрянов посрещна новия патрулен кораб “Храбри” СНИМКИ
Арас-Текстил – традиция, отговорност и иновации в България
Ледените пързалки в София откриха сезона
Желязков: Ключово е бюджетът да бъде подкрепен, това не е смокинов лист за кабинета
преди 8 години Внос от Африка и Близкия Изток ли? отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Може би трябва да изнесем тези от криб, ако някой ги вземе.Категорична забрана за внос на работници докато безработицата не спадне на 5-6%. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години хммм ... имам трима познати, зарезаха си нещата и станаха тираджии. вярно, добри са парите като за работа, ама ако някой мисли че падат пари от небето за да въртиш геврека само :))) ... иска се доста издръжливост, доста добро познаване на пътищата и техническото обслужване на камиона. не е за всеки и за всяка възраст. това от едната страна. от другата страна - не става да назначаваш от кол и въже хора и им оставяш камион за 150-200к да си връткат из европа. тия заплати дето циркулират напред-назад из интернет пространството са за международните шофьори :) и то не за всички. а това са алабалистики някакви за вснос на работници, сигурно ще крънкат за някакви данъчни префернеции след някой и друг месец :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години като са от най високите в Европа, наемете си шведи !!! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години Я пак? Най-високи в Европа били възнагражденията?Що за лобистки глупотевини! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 8 години аххахаха ВКАРАЙТЕ СИ ВИЕТНАМЦИ ДА ВИ РАБОТЯТ И ЗА БЕЗ ПАРИ, МАЗНИ И НЕКАДЪРНИ РАБОТОДАТЕЛИ С ПРИВЕЛИГИРОВАНИ ФАМИЛИИ !??? УЖАС.. НА КВАДРАТ, КАК ДА НЯМАТЕ РАБОТНИЦИ, КАКВО ИМ ПЛАЩАТЕ 1500 ЛВ И ЖЪЛТИ СТОТИНКИ ЗА ОСИГУРОВКИ, А ИСКАТЕ ДА ВИ ПРЕВОЗВАТ МИЛИОНИТЕ ПО СВЕТА ЛИ КАК ??? СМЕШНО Е КОЛКО ИЗЕДНИЧЕСКА И МОШЕНИЧЕСКА Е ТАЗИ ОРГАНИЗАЦИЯ КРИБ!!??? отговор Сигнализирай за неуместен коментар