Специалисти от пет български професионални организации в сферата на комуникациите се обърнаха с призив към българските политици и приеха декларация, с която се противопоставят на използването на т.нар. "тролове" в интернет.
Александър Христов от Българско дружество за връзки с обществеността и президентът на Световната PR асоциация Максим Бехар призоваха в ефира на телевизия Bulgaria ON AIR политическите партии да декларират, че в предизборната битка няма да използват платени коментатори в интернет.
"Време е да предприемем по-сериозни мерки срещу такъв тип манипулации от троловете в интернет. Те са нещо все по-неприятно и опасно. Не вършат кой знае колко лошотии, но замърсяват информационната среда, като влияят на тези, които все още се колебаят", посочи Александър Христов.
Той добави, че от "Да, България" и "Нова република" вече са заявили подкрепа за подписаната от PR общността декларация.
"Призоваваме и останалите политически сили да декларират, че няма да го правят", каза още Христов.
Максим Бехар е на мнение, че тази дейност граничи с престъпление, защото "да напишеш лъжа и клевата, скривайки се зад псевдоним или чуждо име, е нещо, което се преследва от закона".
„Негативият пиар трябва да изпадне от тайните стратегии на политическите партии. Трябва да свикваме на нова политическа култура с повече коалиции“, коментира Максим Бехар.
По думите много неща се променят в областта на социалните медии.
“Това, което направихме с Българско дружество за връзки с обществеността и останалите организации, е стъпка напред. Призоваваме политиците да не използват платени драскачи", заяви PR експертът.
Той добави, че демокрацията вече не работи по начин, по който го е правила преди 20-30 години, а непочтените методи вече са част от дейността на партиите.
Максим Бехар отбеляза, че от ГЕРБ търсят възможност да се върнат на власт и са най-активната политическа сила в социалните мрежи.
"Това е лидерска партия, която се крепи на един човек и е нормално той да бъде промотиран. Не съм видял другите партии да направят нещо интелигентно в социалните мрежи", посочи Бехар.
"Идеологиите умряха, няма разлика между ляво и дясно. Политиците са принудени само да обещават някакви светли неща, на които никой не вярва", каза още PR специалистът.
Александър Христов добави, че двете основни политически сили са с изравнени шансове, което може да ги накара да бъдат по-кървави в предизборната кампания. Той заключи, че в партиите няма подготвени хора, които да управляват диалога в социалните мрежи.
Разговора можете да видите във видеото


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Защо Джордж Клуни се ядосал на Брад Пит в далечната 1991 г.?
Кейт Мидълтън впечатли с най-голямата си тиара досега
5 храни, които „събуждат“ женските хормони
Политическите кампании вече и в TikTok, манипулациите там са лесни
Индийска анимация: Путин и Моди се возят на мотор и крадат шапката на Тръмп ВИДЕО
преди 8 години Парите не миришат и нямат морал...евреите го знаят най добре ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар