Под 20 000 са заетите в българската морска индустрия, а страната ни не оказва влияние върху развитието на европейския флот. Това е един от изводите на мащабно изследване на Университета в Оксфорд, поръчано от Асоциацията на европейските корабособственици. Изследователите са се опитали да намерят отговор на въпроса каква е икономическата стойност на европейската морска индустрия, информира агенция „Черно море“.
Анализаторите изследват три основни направления – прякото въздействие на корабоплаването за икономиката, косвеното въздействие, свързано с всички поддържащи го услуги и разходите на заетите в индустрията.
Според доклада България не оказва влияние върху развитието на европейския флот. Страната ни не присъства и в анализа на морското образование. Данните, събрани за българската морска индустрия, се базират основно на Евростат. Междувременно Румъния също не е включена в данните на повечето от отделните анализи.
Интересен е фактът, че анализаторите сочат 2004 г. за много успешна за България. Пряката заетост преди 11 години е много по-висока от тази през 2012 г., сочи анализът.
56 млрд. евро са пряко внесени от европейската морска индустрия в брутния вътрешен продукт на съюза за 2013 г., отчитат анализаторите. Те добавят, че пряко заети в индустрията са 615 000 души. Четири пети от тези хора работят на море, пише maritime.bg. Около 44% от тях са граждани на страни-членки на ЕС или страни от Европейската икономическа зона.
Експертите подчертават, че морската индустрия е изключително продуктивна. Изчисленията сочат, че всеки работник е генерирал 85 000 евро в БВП. Тези нива са доста по-високи от средното за други индустрии в съюза, където този показател е приблизително 53 000 евро.
61 млрд. евро са косвено генерирани от поддържащите индустрията компании, а те дават работа на още 1,1 млн. души. В проучването се отбелязва, че разходите за заплати по цялата линия са около 30 млрд. евро.
Анализаторите посочват, че общият принос за общностния БВП възлиза на 147 млрд. евро (за 2013 г. - б.р.). За всеки милион евро, генериран пряко от индустрията, се отчитат още 1,6 млн. евро, генерирани в друга част на обслужващата сектора верига. Цялата индустрия дава заетост на 2,2 млн. души.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?