Той поясни, че образецът, утвърден от Комисията за енергийно и водно регулиране, е всъщност типов договор в случай, че клиентът не сключи договор с доставчик на свободния пазар до 30 септември.
"Този договор ще се прилага от първи октомври до края на юни догодина, като целта му е да уреди снабдяването с електрическа енергия със сегашния краен снабдител до сключването на договор с доставчик на свободния пазар. В самия образец няма посочена цена, но най-вероятно ще е близка до сегашната", напомни експертът.
Той посочи, че ако небитовият клиент не спази този срок и не е избрал доставчик по свободно договорени цени, ще се снабдява от сегашния, но в качеството му на доставчик от последна инстанция.
.
"В такъв случай цените ще бъдат много по-високи за клиента. Те се определят по методика на КЕВР - цената на закупената енергия в качеството им на доставчик от последна инстанция плюс добавки", отбеляза Пенчо Станчев.
Адвокатът поясни, че правилата за смяна на доставчика предвиждат заявление за смяна в срок до 10-то число, за да може тя да влезе в сила от 1-во число следващия месец.
"Клиенти, които за първи път излизат на свободния пазар, имат първоначална регистрация при съответния оператор, която отнема време - между 30 дни и два месеца", каза още експертът и информира, че към момента са регистрирани 49 дружества, които трябва да обслужат 300 хиляди фирми в обхвата на закона и това на теория е възможно.
Той предположи, че на практика повечето от предприятията ще останат при досегашните си доставчици и ще се снабдяват по силата на типовите договори в рамките на 9-месечния гратисен период. Но до края на юни догодина би следвало клиентите да се ориентират и да преминат на свободния пазар.
"От гледна точка на малкия и среден бизнес не съществува прозрачност при измерването и ценовите равнища на енергията", заяви Иван Тошев, председател на контролния съвет на Национално сдружение на малкия и среден бизнес.
Според него доставчиците нямат интерес да измерват оперативно и в реално време, като по този начин реалният пазар изчезва за сметка на монополното предлагане.
"Държавният монопол се смесва с частния и така правото на избор на бизнеса е илюзорно", каза Тошев. - Процесът на изравняване с европейските цени вече е „отпушен“. Досега той се спираше от държавата, която правеше социална политика през тока. Разликата между двете равнища е съществена.".
Още по казуса с либерализацията на енергийния пазар за небитови клиенти и целия коментар на Иван Тошев вижте във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да видите тук.


300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Благотворителен кулинарен фестивал за Никулден се провежда във Варна
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет
ЦСКА се огледа в норвежец, оценен на 5 млн. евро
Опра Уинфри демонстрира талия на оса, след като отслабна драстично
преди 5 години Производството на мляко ,както се посочва в статията 29 000 тона от общо 15 000 биволи,800 000 млечни овце и 150 000 млечни кози е смешно малко и дори обидно ,просто защото няма такива бройки животни .Реално биволите са около 9000,млечните овце са около 350 хил, а млечните кози са около 80-85 хил.Страхувам се да кажа , ако реално се преброят истинските млечни животни ,че могат да се окажат и по-малко.Управлението на животновъдния сектор от Министерстводо ,води до унищожение на сектора,корупция , кражби на еврофондовете,фалшифициране на броя на животните и все по-ниско производство.,Тази статия ясно показва упадъка в животновъдния сектор в следствие на некъдърното и корупционно управление на Министерството.Ако имаше 15 000 млечни биволи х 2 тона мляко са 30 000 т мляко ,което е повече от всичкото общо мляко на овце,кози и биволи.Ако имаше 150 000 кози х 300 литра мляко е 45 000 т ,което е един път и половина над общото дадено ,и последно ако имахме 800 000 млечни овце х 200 литра мляко е 160 000 тона или над пет пъти повече от общото.Повече от ясно е ,че две трети от животните са фиктивни и не са млечни.Може би това са общия брой животни ,с агнетата и яретата ,за които се взимат/крадат/ субсидии ,но нищо не се произвежда.Всичко това се дължи на управлението/некомпетентно,крадливо и мошеническо/,водещо да корупция в цялото управление от върха плюс контролните органи,та чак до производителите/стопаните/,огромни кражби на еврофондове ,фалшификации и измами,виртуални животни и присвояване на пасища.Ето до това води управлението на Министерството -до небивал крах ,упадък и унищожение на животновъдния сектор,до срив в броя на животните и срив на производството. отговор Сигнализирай за неуместен коментар