fallback

Електромобилният бранш се нуждае от финансови стимули за развитието си

Трябва ясна стратегия за електрическата мобилност, посочи Илия Левков от Индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ

13:06 | 19.09.18 г. 8

Електромобилите са без алтернатива в транспорта на бъдещето. В България браншът се нуждае от правителствени решения за временни стимули – финансови и данъчни. Това е мнението на Илия Левков от индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ, изказано в предаването „Бизнес старт“ на Bloomberg TV Bulgaria.

„За съжаление автомобилът на пътя е оръжие. Но с електромобили досега не са се случвали катастрофи по вина на водача на автомобила – когато се качите зад волана на автомобила, той дисциплинира. Тази тишина, този комфорт, този начин на придвижване създава у вас един респект, той ви превъзпитава, кара ви внимателно да натискате педала на газта – в случая потенциометъра“, посочи експертът.

Той съобщи, че браншовата организация призовава правителството да вземе решение за въвеждане на временни финансови стимули, що се отнася до законодателството в подкрепа на електрическите автомобили.

“Това би дало добър старт на електрическата мобилност. Пример е практиката на Норвегия", каза Левков. "Електрическите автомобили в бъдещето нямат алтернатива.”

Той коментира, че за електрическия автомобил трябва да има нулев общински данък, като нулевите такси ще стимулират въвеждането на електрическия транспорт в страната, който е напълно екологичен, “тъй като рециклирането на електрическия автомобил не е необходимо – батерията му може да продължи живота си в едно домакинство”.

“България работи по тема „пожар-гасене“. За електромобилите у нас е необходима е визия за 30 години напред", смята Илия Левков. "Всяка година бюджетът за подпомагане на електромобили е 1 млн. лева. Да се стимулира обаче не най-ниската цена, която ограничава общинските и държавни администратори, тя бламира процеса на въвеждане на електромобилите.”

Представителят на индустриален клъстер Електромобили ИКЕМ съобщи, че около 700 са продадените в България електромобили, но над 2500 са тези, които като цяло се движат у нас. Изискването зарядната инфрасктруктура да покрие страната е все по-стимулиращо и ярко, въпреки че "в зареждането няма никакъв бизнес. Не трябва да се регулират цените по зарядните станции, това би убило и най-малката инвестиция в бранша", категоричен е той.

Има ли интерес към електромобилите? Какви са прознозите за бизнеса в този сектор през 2019?

Вижте повече във видео материала

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 20:03 | 13.09.22 г.
fallback