Раздвижването на пазара на електромобили не е оправдано и този тип превозни средства още дълго време ще останат далеч назад като избор на средство за придвижване. Това пише в анализ на австрийското издание Die Presse, което припомня, че през 2017 г. едва 1,3% от общите продажби в света са били на електрифицирани коли.
„Едни считат генералния директор на Tesla – Илон Мъск, за ексцентрик, а други го определят като „гений в маркетинга”, но той е истински визионер за това, което касае електромобилите. Мъск се движи към мечтата за бъдеще без двигатели с вътрешно горене и той активно развива това направление на автомобилната промишленост. Като цяло обаче шумотевицата около електромобилите е прекалена, тъй като продажбите им са прекалено малки и това няма да се промени скоро”, пише Die Presse.
Изданието посочва, че през миналата година в световен мащаб са продадени едва 1,1 млн. електромобила. В повечето държави тези превозни средства получават субсидии, които достигат до една четврт от цената им, като това е причината този сектор да расте доста по-бързо от сектора на стандартните автомобили. Реалният бум на електрифицираните коли обаче не е в Западна Европа или САЩ, а в Китай, където през 2017 г. са купени повече от половината транспортни средства на ток.
„Тези машини ще станат популярни, но това няма да е скоро, а в едно далечно бъдеще. Все още не може да се посочи конкретен срок за това кога електромобилите ще изместят от пазара превозните средства с двигатели с вътрешно горене. Важна роля за подобно нещо ще играе навлизането на други нови технологии, които може да направят електромобилите наистина конкуретоспособни”, се казва в анализа.
Тезата на изданието се потвъждава и от доклад на Международната агенция за енергетика, според която за първи път от 2014 г. в световен мащаб са направени по-големи инвестиции в изкопаеми източници на енергия – нефт и газ, отколкото във възобновяеми. Увеличението в първите е с 3%, докато при възобновяемите източници на енергия се отчита спад с цели 7%
„Изкопаемите енергийни ресурси не губят своята актуалност, а напротив – стават все по-популярни. В същото време се забелязва лек спад в инвестициите в алернативни източници на енергия. САЩ наскоро успя да достигне добив на нефт от 11 млн. барела на ден, като е напът да стане най-големият производител в света”, се казва още в анализа на Die Presse.


Тъжна вест! Почина един от най-големите архитекти в историята
Какво време ни очаква в неделя?
Внимание! Чакат ни мощни магнитни бури в следващите дни
Желязков посети Монетния двор, за да види лично как се секат българските евромонети (СНИМКИ)
"Toха" взе приз за цялостно представяне на кулинарния фес за Никулден във Варна (СНИМКИ)
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
Глобата от 140 милиона долара на Мъск показва, че ЕС губи самообладание
ChatGPT спечели правото си да се саморегулира. Това може да се развие зле
Германия ускорява мерките срещу дронове - зачестяват инцидентите на летищата
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Божидар Божанов: По всичко изглежда, че провокаторите са действали с МВР
Разходите за заплати нарастват с около един милиард евро
Румен Петков: Омразата тръгва от парламента
Желязков: Българските евромонети ще са законно платежно средство от 1 януари
„Арда“ надви „Локомотив“ на „Лаута”
преди 7 години Алеле - добре, че ме светна :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Въпроса е колко добиваем литий има... защото добива на литий е адски отровен. Като теглиш чертата една електричка има същия отпечатък в/у околната среда, като един петролен автомобил - първо отровния добив, после повечето ел. енергия е от въглищни ел.централи, и т.н. Много по-екологично е да развият ДВГ на газ, ама това не звучи толкова яко и футуристично по медиите :) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Има колкото искаш, един от най разпространените елементи по земята. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всички искат електрички, ама колко литий има?... отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години естествено е когато цената на петрола се качва да се правят повече инвестиции, но тенденцията към увеличаване на ел. коли % ще се запази. 2030 , ще е 50/50 продажби на нови автомобили, а 2040 90 към 10. отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Що бе крейзи , на тебе ли да вЕрваме ... ?! отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Някои от нефтените компании е платил на този вестник Казва че няма да е скоро но не казва колко Ако през 2017 са произведени 1 мил ел автомобили през 2018 ще бъдат 3 милиона а след 3 години 30 милиона Ето аз посочвам прогноза но Ди пресе пише някакви фантазии а не конкретни цифри Когато ви пишат или говорят такива прогнози спрете да ги четете отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 7 години Всичката пара у свирката ! отговор Сигнализирай за неуместен коментар