IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Народното събрание не успя да приеме всички промени в Закона за движение по пътищата

Депутатите все пак одобриха максимално разрешената скорост за леки автомобили на автомагистралите да остане 140 километра в час, а за камиони – 90 км/ч

22:18 | 16.07.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: БГНЕС
Снимка: БГНЕС

След многочасови дебати и гласувания депутатите от Народното събрание не успяха да приемат всички промени в Закона за движение по пътищата. Заседанието се провали заради липсата на кворум, съобщава БНР.

Промените трябваше да позволят на камерите на националната  ТОЛ система да отчитат средна скорост на движение и да включат общинските камери в битката с пътния травматизъм.

Целта на промените в закона е да бъдат дисциплинирани шофьорите и да се повиши събираемостта от глоби и фишове.

Тол камерите ще засичат средната скорост между две точки. Технически преглед няма да се допуска при наличие на неплатени глоби, фишове или наказателни постановления. Общините ще могат да използват собствени камери, свързани със системите на МВР, за налагане на санкции при превишена скорост.

Фишовете ще се връчват автоматично, а по пътищата излизат и небрандирани автомобили с униформени полицаи, които ще глобяват.

Депутатите обаче приеха максимално разрешената скорост за леки автомобили на автомагистралите да остане 140 километра в час, а за камиони – 90 км/ч. В населено място тя ще е 50 км.ч за почти всички видове превозни средства, като в гъстонаселени райони се обособяват зони, в които скоростта ще бъде ограничена до 30 км/ч.

Отхвърлено беше предложението за забрана на електрическите тротинетки, но бяха приети по-строги изисквания към водачите - всички трябва да са с каски. Увеличава се и разрешената възраст за управлението им - от 14 на 16 години.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:12 | 16.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Политика виж още

Коментари

Финанси виж още