Въпреки ръста в края на годината, като цяло Китай завършва 2022 година с намаление на вноса на петрол. Това се случва за втора поредна година, пише Ройтерс. През миналата година в страната са внесени 508,2 млн. тона петрол, или по 10,17 млн. барела на ден. Това е с 0,9% по-малко спрямо 2019 година.
Данните на митническите власти показват още, че вносът на природен газ - през тръбопроводи и втечнен газ, достига 109,25 млн. тона, което е намаление от 10% спрямо 2021 година, сочат още данните на митническите власти в страната. В основата на това намаление са свитите покупки на втечнен газ през миналата година.
Ройтерс припомня, че през 2021 година китайските власти отчетоха първи спад на вноса на петрол за последните две десетилетия. През 2020 година Китай получаваше рекордните 10,8 млн. барела петрол на ден. Сега обаче доставките намаляват на фона на свитото търсене на горива, което отчитат рафинериите в страната през по-голямата част от годината. През октомври ситуацията се промени, след като Пекин започна да се отказва от ограниченията около коронавируса и подкрепи индустрията.
Така през декември дневният внос достига 11,3 млн. барела, което е с 4% повече спрямо данните за предишния декември. Според Ройтерс държавните рафинерии купуват петрол от Саудитска Арабия на по-ниска от официално обявената цена. Китай е една от малкото водещи икономики, които продължават да купуват руски петрол, който също се предлага с голяма отстъпка на пазара, но през декември поръчките са по-малко - Пекин искаше да се ориентира как да процедира с тавана на цената на руския петрол, наложен от Запада.
Независимите рафинерии в Китай през декември се ориентираха към иранския петрол, който също се предлага с голяма отстпъка.
Износът на горива от Китай през декември достигна 7,7 млн. барела на ден, което е най-високото ниво от април 2020 година насам. За цялата 2022 година обаче износът на горива - дизел, бензини, авиационно гориво и т.н., намалява с 11% до 53,6 млн. тона.


Какво ще бъде времето в четвъртък?
Борисов: Последиците от удължителен бюджет ще са тежки
Прожектират анимационни филми в детския отдел на Варненската библиотека
Двамата варненски общински съветници излизат от домашен арест срещу обща гаранция от 350 000 лв.
Редовният бюджет за 2026 отпада
Киргизстан се издига като новия тигър в Централна Азия
Мерц: Германски войски биха могли да отблъскват руските атаки в Украйна
Китайският производител на чипове MetaX записа 755% ръст при дебюта си
Ardian: Европейските борси трябва да се обединят
САЩ готвят нови санкции срещу Русия, ако Путин отхвърли мирното споразумение
Колко сигурни са колите, за които не трябва шофьорска книжка
Зловещо - Cadillac Escalade стартира сам през нощта
Япония налага данък на електромобилите в зависимост от теглото
Защо някои двигатели имат двойно впръскване на гориво
Край на евтините коли от Китай – Пекин иска ново споразумение с Европа
Съдът прекрати и върна на прокуратурата делото срещу Иван Демерджиев
Нинова за събитията в НС: Нагло и безотговорно
Песков: Всякакви санкции ще навредят на подобряването на отношенията
ИТН: Демокрацията няма цена - ще изхарчим много пари за избори
Kaizen Gaming: Двигателят зад Betano – водеща технологична компания, пример за отлична работна среда и силен социален принос
преди 2 години До: Alex Silver... Ежедневни данни като внос на петрол и консумация на горива в реално време имат само митническите служби и някои отдели на финансовите министерства ... Другите четем статистика за минал период ... Ама карай да върви ... :))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 години Сега сме 2023 година, ако това има някакво значение. Ама карай да върви. отговор Сигнализирай за неуместен коментар