fallback

Криза с водните ресурси заплашва алкохолната индустрия

Diageo предупреждава, че климатичните промени ще доведат до дефицит на вода

11:16 | 07.06.23 г. 4

Най-голямата компания за производство на алкохол в света Diageo е обезпокоена, че климатичните промени ще доведат до дефицит на онази съставка, която е жизнено важна за производството на алкохолните ѝ напитки – водата.

Сигурността на водните ресурси представлява най-значителният риск, свързан с климатичните промени, за производителя на джина Tanqueray, бирата Guinness и напитката Baileys Irish Cream, посочва Майкъл Алекзандър, глобален ръководител за водната, екологичната и земеделската устойчивост в Diageo, която е имала 43 обекта в затруднени откъм водни ресурси зони в света миналата година.

„Може да бъдеш най-ефективната пивоварна или дестилерия в света“, казва Алекзандър в интервю. „Но това все пак няма да намали риска ти, ако има суша“.

Планетата се затопля със супербърз темп, предизвиквайки по-интензивни горещи вълни, необичайно дълги сухи периоди и нарушени метеорологични модели. Това принуждава компаниите – от производителя на дънки Levi Strauss & Co. до британската компания за хотелиерство Whitbread, да възприемат стратегии, които използват по-малко вода в индустрии, известни с високата си употреба.

Diageo предприема подобни стъпки. Тя наблюдава проекти за водна ефективност в Турция и иска да намали употребата на вода до 2030 г. Водата формира над 60% от алкохолните напитки и 90% от бирата. Останалите съставки – грозде и зърно – също зависят от напояване при земеделието, което прави водните доставки абсолютно критични за веригата на доставки на Diageo.

Базираната в Лондон компания се ангажира да възстанови повече вода, отколкото използва, във всички „райони с недостиг на вода“, където работи, до 2026 г. Това са региони, където търсенето на вода надвишава предлагането през някои периоди или слабото качество ограничава употребата ѝ. Сред тези страни е и Турция, където компанията прави анасоновата напитка ракъ, и Мексико, където произвежда текила.

Компанията е използвала около 17,52 млрд. литра вода за дейността си през 2022 г., показва ESG индексът ѝ. Diageo се ангажира да подобри с 40% ефективността на използване на водата до 2030 г. в сравнение с нивата от 2020 г. в зоните на недостиг и с 30% като цяло.

„Знаем, че имаме добра стратегия, но също така знаем, че кризата се ускорява“, казва Алекзандър.

През последните три до пет години Diageo е започнала да работи с потребители на вода извън своята верига за доставки, като фермери, компании за комунални услуги, други големи индустрии и правителства, насърчавайки закони, насочени към предотвратяване на недостига на вода.

В Турция проектът Sahyar на Diageo подкрепя изграждането на инфраструктура за справяне със сигурността на водата. Дестилаторът там вече възстановява повече вода, отколкото използва в някои райони, и насърчава капково напояване, което предпазва почвата и увеличава добива.

Капковото напояване стича водата капка по капка, насочвайки я към корена на растението, като по този начин намалява изпарението. Досега тази инициатива в Западна Турция е спестила около 93 хил. куб. м вода от миналата година. Тя цели да спести 177 хил. куб. м преди края на 2026 г.

Подпомагането на турските фермери с по-ефективна технология за напояване не само пести вода, но и намалява въглеродния отпечатък. „Те не пускат помпите си толкова дълго и не отделят толкова много въглерод“, казва Алекзандър.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 11:16 | 07.06.23 г.
fallback
Още от Екология и ESG виж още