В края на февруари 2025 г. глобалният доставчик на логистични услуги DACHSER въведе в експлоатация 12 изцяло електрически камиона MAN eTGX ultra-low-liner. Тези специални влекачи тип ultra-low-liner позволяват на компанията да разшири нарастващия си парк от електрически превозни средства в сегмента на транспортна дейност с големи обеми и превози с полуремаркета Mega. Този тип товарни полуремаркета Mega предлагат допълнителни 20 сантиметра вътрешна височина, като товарната площ е на по-малко от 100 сантиметра над пътната повърхност. Това увеличава наличното товарно пространство с 8 кубически метра, като същевременно се запазват същите дължина и ширина и общата височина остава под допустимия лимит от 4 метра в Германия. При двуетажно товарене, едно полуремарке Mega предлага място за 67 европалета.
"За DACHSER това е поредната стъпка към пълното интегриране на електрическите камиони в превозите на дълги разстояния," посочи Щефан Хом, главен директор по развитие в DACHSER, който прие новите електрически камиони от д-р Фредерик Зом, член на изпълнителния съвет за научноизследователска и развойна дейност в MAN Truck & Bus. "От 2021 г. в нашата европейска мрежа за групажни превози разчитаме изцяло на полуремаркета с по-голяма вътрешна височина, тъй като те са по-икономични и ресурсно ефективни от стандартните полуремаркета при дълги пътувания. Фактът, че сега можем да теглим тези полуремаркета с изцяло електрическите MAN eTGX ultra-low-liner, ни помага да постигнем още по-устойчива логистика", допълни той.
Снимка: DACHSER
Дванадесетте eTGX ultra-low-liner влекача бяха получени от бъдещите си шофьори директно от производствения завод на MAN Truck & Bus в Мюнхен и транспортирани до различни локации на DACHSER в Германия. Освен това, Müller Fresh Food Logistics в Нидерландия, компания придобита от DACHSER през 2023 г., експлоатира в дейността си eTGX камиони на MAN от декември 2024 г.
"Сега, когато големи логистични компании като DACHSER постепенно оборудват своите автопаркове с електрически камиони, виждаме, че преходът към задвижвания с нулеви емисии в логистиката става реалност. Нашият е-камион MAN разполага с модулна батерийна концепция и е проектиран да бъде адаптивен към всички обичайни транспортни приложения, така че нашите клиенти да не се налага да правят компромиси в сравнение с камионите с конвенционално задвижване. Това означава, че като влекач от типа ultra-low-liner за високообемни превози, дори с най-късото възможно междуосие, е-камионът на MAN все още предлага максимален капацитет на батерията за пробег от около 500 километра," каза д-р Фредерик Зом при официалното предаване на 12-те нови е-камиони.
Чрез преследване на дългосрочна стратегия за опазване на климата и фокусиране върху ефективността, иновациите и споделената отговорност DACHSER проправя пътя за устойчива логистика заедно със своите клиенти и партньори. Логистичният доставчик започна да внедрява електрически превозни средства с батерии през 2015 г. за доставки в централните части на градовете с нулеви локални емисии. Компанията разполага с три локации за електрическа мобилност в Германия, където тества превозни средства с нулеви емисии за групажна логистика и изучава взаимодействието между фотоволтаични системи, батерийни хранилища, интелигентни зарядни системи и зарядна инфраструктура. Включително дванадесетте нови MAN eTGX камиона, DACHSER вече има над 120 електрически камиона в експлоатация за кратки и дълги разстояния в цяла Европа.
Снимка: DACHSER
Електрическият камион MAN eTGX ultra-low-liner е пионер в своя клас: с височина на прикачване от само 950 милиметра, много късо междуосие от 3,75 метра и максимален капацитет на батерията, той предлага пробег от около 500 километра. Това го прави идеален за приложения, при които максималният товарен обем с вътрешна височина до 3 метра е от съществено значение. Благодарение на модулната си батерийна концепция с избор между четири, пет или шест батерийни пакета и мощности от 449 и 544 к.с., той може да бъде оптимално адаптиран към всяка транспортна задача. Освен със стандартна CCS зарядна технология (до 375 kW) той може да бъде поръчан и с новия MCS стандарт с до 1 мегават зарядна мощност, което позволява още по-бързо междинно зареждане по време на почивката на водача.
В допълнение към моделите MAN eTGX и eTGS за тежкотоварни превози, MAN eTGL допълва портфолиото от електрически камиони на MAN за лекотоварен транспорт.
Dachser е семейна карго компания със седалище в Кемптен, Германия, предлагаща транспортна логистика, складиране и персонализирани услуги в две бизнес области – въздушна / морска логистика и пътни превози. Цялостните договорни логистични услуги и специфичните за индустрията решения допълват асортимента на компанията. Обединената транспортна мрежа - както в Европа, така и в чужбина - и напълно интегрираните ИТ системи осигуряват интелигентни логистични решения в световен мащаб.
Благодарение на около 34 000 служители в 377 локации по целия свят Dachser генерира консолидирани нетни приходи от приблизително 7,1 милиарда евро през 2023 г. През същата година доставчикът на логистични услуги е обработил общо 77,4 милиона пратки с тегло 40,0 милиона метрични тона. Dachser е представена от собствени организации в 42 държави.