IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

McDonald’s се завръща към ръст на продажбите

Компанията залага на играчки и бюджетни ястия

16:52 | 06.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Приходите от продажби на McDonald’s са се увеличили през последното тримесечие, което предполага, че сътрудничествата, фокусирани върху поп културата, и бюджетните ястия помагат за компенсиране на икономическите тревоги на клиентите, пише Bloomberg.

Глобалните приходи от продажби в ресторанти, отворени от поне 13 месеца, са се увеличили с 3,8% през второто тримесечие, съобщи компанията. Това е над средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Международните пазари са повели растежа на компанията, а американският се е оказал малко над очакванията, тъй като американците са харчили повече на посещение.

Резултатите слагат край на четири тримесечия на намаляващ или бавен растеж, докато веригата за бързо хранене се бореше с огнище на E. coli, негативна реакция срещу американските марки в Близкия изток и потребителски тревог относно икономиката в отговор на търговските спорове на американския президент Доналд Тръмп.

Цената на акциите на McDonald’s се повиши с 3,7% в преди началото на търговията в Ню Йорк. Стойността на книжата е нараснала с 3,1% от началото на годината до края на борсовата сесия във вторник, изоставайки от повишението от 7,1% на S&P 500.

Усилията на веригата да привлече клиенти през второто тримесечие включват менюта, съобразени с пускането на филма Minecraft, и ограничена във времето оферта на тема Squishmallows. В САЩ компанията пусна пилешки хапки, докато се опитваше да спечели клиентите с ограничен бюджет, залагайки на предложения като пакета си с менюта, започващ от 5 долара.

Обратът на компанията в САЩ е рязък, като продажбите са се увеличили с 2,5% през второто тримесечие след спада през тримесечието, завършило в края на март. Това също контрастира със смесената картина в ресторантьорската индустрия. Конкуренти като Chipotle Mexican Grill и Pizza Hut срещат трудности с отстъпките, тъй като се затрудняват да обяснят на клиентите, че ястията им са добра оферта, докато Taco Bell US все още привлича повече клиенти в оживени нови заведения и евтини ресторанти - подобен сценарий на McDonald's.

Общите резултати за второто тримесечие показват, че стратегията на McDonald's работи и може да доведе до „устойчиво“ превъзходство в продажбите в обекти, отворени от поне година, в сравнение с останалата част от индустрията, пише анализаторът на Citi Джон Тауър в бележка до клиентите.

Печалбата за второто тримесечие, като се изключат някои елементи, е достигнала 3,19 долара на акция - над средната прогноза на анализаторите. Приходите, които се състоят от продажбите на ресторантите, управлявани от компанията, и такси от франчайзингови обекти, също са надминали очакванията.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:52 | 06.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още