Приходите от продажби на McDonald’s са се увеличили през последното тримесечие, което предполага, че сътрудничествата, фокусирани върху поп културата, и бюджетните ястия помагат за компенсиране на икономическите тревоги на клиентите, пише Bloomberg.
Глобалните приходи от продажби в ресторанти, отворени от поне 13 месеца, са се увеличили с 3,8% през второто тримесечие, съобщи компанията. Това е над средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg. Международните пазари са повели растежа на компанията, а американският се е оказал малко над очакванията, тъй като американците са харчили повече на посещение.
Резултатите слагат край на четири тримесечия на намаляващ или бавен растеж, докато веригата за бързо хранене се бореше с огнище на E. coli, негативна реакция срещу американските марки в Близкия изток и потребителски тревог относно икономиката в отговор на търговските спорове на американския президент Доналд Тръмп.
Цената на акциите на McDonald’s се повиши с 3,7% в преди началото на търговията в Ню Йорк. Стойността на книжата е нараснала с 3,1% от началото на годината до края на борсовата сесия във вторник, изоставайки от повишението от 7,1% на S&P 500.
Усилията на веригата да привлече клиенти през второто тримесечие включват менюта, съобразени с пускането на филма Minecraft, и ограничена във времето оферта на тема Squishmallows. В САЩ компанията пусна пилешки хапки, докато се опитваше да спечели клиентите с ограничен бюджет, залагайки на предложения като пакета си с менюта, започващ от 5 долара.
Обратът на компанията в САЩ е рязък, като продажбите са се увеличили с 2,5% през второто тримесечие след спада през тримесечието, завършило в края на март. Това също контрастира със смесената картина в ресторантьорската индустрия. Конкуренти като Chipotle Mexican Grill и Pizza Hut срещат трудности с отстъпките, тъй като се затрудняват да обяснят на клиентите, че ястията им са добра оферта, докато Taco Bell US все още привлича повече клиенти в оживени нови заведения и евтини ресторанти - подобен сценарий на McDonald's.
Общите резултати за второто тримесечие показват, че стратегията на McDonald's работи и може да доведе до „устойчиво“ превъзходство в продажбите в обекти, отворени от поне година, в сравнение с останалата част от индустрията, пише анализаторът на Citi Джон Тауър в бележка до клиентите.
Печалбата за второто тримесечие, като се изключат някои елементи, е достигнала 3,19 долара на акция - над средната прогноза на анализаторите. Приходите, които се състоят от продажбите на ресторантите, управлявани от компанията, и такси от франчайзингови обекти, също са надминали очакванията.


Никола Цолов стартира от първа редица в Абу Даби
Тъжна вест! Почина поетесата Ружа Велчева
Елхите във Варна вървят от 30 до 300 лева
Във Варна ще се проведе последното за годината събитие за събиране на стотинки
Почина един от най-популярните японски актьори
ЕС търси Меркосур, за да се конкурира със САЩ и Китай, но предлага малко
Турската лира остава стабилна, а икономисти очакват ново понижение на лихвите
Юанът става все по-използван при паричните преводи
Noventiq ускорява AI трансформацията в бизнеса с Microsoft Copilot и нова експертна специализация
Еврозоната бележи по-силен ръст от очакваното благодарение на вътрешното търсене
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Audi готви още една изненада
Политик предложи премахване на червения светофар и знаците на пътя
Малка кола на старо с автоматик – ето 4 сигурни предложения
Издигнаха къщички и палатки за протестиращите фермери край Промахон-Кулата
Тръмп е разтревожен от посещението на Путин в Индия
Патриарх Даниил отказа на краля на Йордания да участва в религиозен форум
Уран във водата на Харманли, жителите ще разчитат на водоноски