IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Procter & Gamble отчете силно тримесечие и сви очакваните разходи за мита с 50%

Резултатите отразяват устойчивостта на потребителите и показват, че стратегията на компанията да начислява премия за своите стоки се отплаща

15:50 | 24.10.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Procter & Gamble Co. отчете по-добри от очакваното тримесечни приходи от продажби, тъй като потребителите са пренебрегнали повишенията на цените и са засилили покупките на самобръсначки Gillette и дезодоранти Secret. Компанията също така намали наполовина прогнозираното въздействие от митата, наложени по-рано тази година от американския президент Доналд Тръмп, съобщава Bloomberg.

Базираната в Синсинати, щата Охайо, компания отчете 2% органичен ръст на приходите за периода - над средната оценка на анализаторите. Този показател изключва валутните колебания и влиянието на придобиванията. Приходите и печалбата на акция също засенчиха пазарните очаквания.

Както обемът, така и стойността на продажбите са се увеличили повече от очакваното за категориите „красота“ и „грижа“ на компанията, което води до ръст на продажбите през тримесечието, приключило на 30 септември. Тези звена компенсират по-слабото представяне в други области, като например продукти за бебета, жени и семейство.

„Потребителската среда не е страхотна, но остава стабилна“, заяви Андре Шултен, главен финансов директор на P&G.  

Резултатите отразяват устойчивостта на потребителите и показват, че стратегията на P&G да начислява премия за своите стоки, като същевременно ги рекламира като по-добри от конкуренцията, се отплаща. Рекламното послание на компанията относно Tide например е, че перилният препарат в крайна сметка ще спести пари на купувачите, защото по-добре предпазва дрехите от петна.

Компанията за потребителски стоки обяви съкращения от около 15% от корпоративната работна сила през следващите две години в опит да подобри ефективността. Тя също така назначава нов главен изпълнителен директор, докато преразглежда портфолиото си от марки.

P&G до голяма степен запази перспективите си за фискалната година, която ще приключи в края на юни 2026 г., и очаква по-умерен удар от митата и цените на стоките.

Компанията сега очаква въздействие от митата в размер на 400 млн. долара след данъци, което е по-малко от прогнозираните преди това 800 млн. долара. Намалението се дължи на факта, че Канада премахна повечето ответни мита върху американските стоки. Въпреки това Тръмп заяви по-рано днес, че търговските преговори с Канада се прекратяват.

Компанията увеличи цените във всички свои бизнес подразделения, с изключение на бебешките, женските и семейните продукти. Някои потребители, под натиск от по-високите разходи в икономиката, започнаха да ограничават личните си разходи, търсейки отстъпки и по-висока стойност.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:51 | 24.10.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още