Procter & Gamble Co. отчете по-добри от очакваното тримесечни приходи от продажби, тъй като потребителите са пренебрегнали повишенията на цените и са засилили покупките на самобръсначки Gillette и дезодоранти Secret. Компанията също така намали наполовина прогнозираното въздействие от митата, наложени по-рано тази година от американския президент Доналд Тръмп, съобщава Bloomberg.
Базираната в Синсинати, щата Охайо, компания отчете 2% органичен ръст на приходите за периода - над средната оценка на анализаторите. Този показател изключва валутните колебания и влиянието на придобиванията. Приходите и печалбата на акция също засенчиха пазарните очаквания.
Както обемът, така и стойността на продажбите са се увеличили повече от очакваното за категориите „красота“ и „грижа“ на компанията, което води до ръст на продажбите през тримесечието, приключило на 30 септември. Тези звена компенсират по-слабото представяне в други области, като например продукти за бебета, жени и семейство.
„Потребителската среда не е страхотна, но остава стабилна“, заяви Андре Шултен, главен финансов директор на P&G.
Резултатите отразяват устойчивостта на потребителите и показват, че стратегията на P&G да начислява премия за своите стоки, като същевременно ги рекламира като по-добри от конкуренцията, се отплаща. Рекламното послание на компанията относно Tide например е, че перилният препарат в крайна сметка ще спести пари на купувачите, защото по-добре предпазва дрехите от петна.
Компанията за потребителски стоки обяви съкращения от около 15% от корпоративната работна сила през следващите две години в опит да подобри ефективността. Тя също така назначава нов главен изпълнителен директор, докато преразглежда портфолиото си от марки.
P&G до голяма степен запази перспективите си за фискалната година, която ще приключи в края на юни 2026 г., и очаква по-умерен удар от митата и цените на стоките.
Компанията сега очаква въздействие от митата в размер на 400 млн. долара след данъци, което е по-малко от прогнозираните преди това 800 млн. долара. Намалението се дължи на факта, че Канада премахна повечето ответни мита върху американските стоки. Въпреки това Тръмп заяви по-рано днес, че търговските преговори с Канада се прекратяват.
Компанията увеличи цените във всички свои бизнес подразделения, с изключение на бебешките, женските и семейните продукти. Някои потребители, под натиск от по-високите разходи в икономиката, започнаха да ограничават личните си разходи, търсейки отстъпки и по-висока стойност.


10 декември e Световният ден на футбола
Времето във Варна на 10 декември 2025
Честваме паметта на светите мъченици Мина, Ермоген и Евграф
Ливърпул с драматичен успех срещу Интер в Шампионската лига
Хороскоп за 11 декември 2025 - Водолей
Драмата около Warner Bros. ще стане още по-пикантна
Среброто скочи над $60 за първи път, а спекулантите преследват възходящия импулс
Последните на фондовия пазар през 2025 г. очакват съживяване в края на годината
Първата забрана за социални медии за тийнейджъри влезе в сила в Австралия
Фед ще сложи край на лесната доходност
Те инвестираха милиони в електромобили. Сега са заплашени от фалит
Защо Формула 1 се отказа от предното разположение на двигателя
10 от най-великите творения на Zagato
Камионите Freightliner Cascadia ще виждат като хората
Вижте 128-годишната история на Rolls-Royce в 4-минутен клип
С якета по 1100 лв. ще се кипрят олимпийците ни в Милано Кортина 2026
Сметната палата: Партии ползват незаконно общински имоти
Касите на БНБ ще работят извънредно две съботи поред
В СГС започва процесът срещу Кирил Петков и Божидар Божанов
Над 100 000 медици стачкуват в Испания