Бъдещето на маркетинга ще бъде свързано все повече с автоматизация на рекламните алгоритми, задълбочена употреба на изкуствен интелект, технологии като гласови съобщения и виртуална реалност и съдържание, създадено както от влиятелни личности, така и от самите потребители. Това обаче няма да застраши професията на специалистите по маркетинг, а ще промени спецификите на работата им и ще ги подпомага. Тази прогноза в предаването "Футуризъм" по Bloomberg TV Bulgaria направи Борислав Велев, експерт по дигитален маркетинг и Head of Social PPC в Next Basket Digital.
Той подчерта, че маркетингът ще продължи да бъде подчинен на желанията на потребителите, но ще трябва да се съобразява с все по-големите им изисквания и необходимостта да не се губи времето им. Според Велев рекламните алгоритми вървят към автоматизация, но работата на маркетолога няма да изчезне, а спецификата ще се променя заради все по-голямата роля на изкуствения интелект.
„Изкуственият интелект и човешкият ще се допълват, той скоро няма да го замени. Много е важно хората не само в сферата на рекламата да се научат да използват изкуствен интелект“, посочи експертът и потвърди, че AI ще дава предимство на тези, които го използват по-умело и са в крак с времето.
Борислав Велев обясни, че виртуалната и добавената реалност ще продължат да бъдат все по-значими тенденции и с развитието на технологиите ще стават все по-незаменими за професионалистите в сектора. Той даде за пример клиент, който използва очила за виртуална реалност в дома си и чрез тях наслагва мебел в стаята си, за да видим дали той би отивал на интериора.
Друга тенденция, която експертът по дигитален маркетинг открои, е свързана с превръщането на продукти в услуги. Той отбеляза, че това значително ще промени начина, по който те се рекламират и популяризират сред потребителите. „Компании като Mercedes и BMW имат екстри в колите си, които може да ползвате само ако си ги платите“, поясни Велев, който е един от първите сертифицирани Facebook Trainers за България.
Как се прави фейсбук маркетинг? Какви са стъпките с достъпност до виртуалната реалност и какво не достига на софтуерът да се използват услугите масово? Как ще се уреждат авторските права в епохата на изкуствения интелект и автоматичните алгоритми? Каква ще е ролята на инфлуенсър маркетинга и по какви други начини маркетолозите ще опитват да привлекат клиентите си?
Вижте цялото интервю във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?