Бъдещето на маркетинга ще бъде свързано все повече с автоматизация на рекламните алгоритми, задълбочена употреба на изкуствен интелект, технологии като гласови съобщения и виртуална реалност и съдържание, създадено както от влиятелни личности, така и от самите потребители. Това обаче няма да застраши професията на специалистите по маркетинг, а ще промени спецификите на работата им и ще ги подпомага. Тази прогноза в предаването "Футуризъм" по Bloomberg TV Bulgaria направи Борислав Велев, експерт по дигитален маркетинг и Head of Social PPC в Next Basket Digital.
Той подчерта, че маркетингът ще продължи да бъде подчинен на желанията на потребителите, но ще трябва да се съобразява с все по-големите им изисквания и необходимостта да не се губи времето им. Според Велев рекламните алгоритми вървят към автоматизация, но работата на маркетолога няма да изчезне, а спецификата ще се променя заради все по-голямата роля на изкуствения интелект.
„Изкуственият интелект и човешкият ще се допълват, той скоро няма да го замени. Много е важно хората не само в сферата на рекламата да се научат да използват изкуствен интелект“, посочи експертът и потвърди, че AI ще дава предимство на тези, които го използват по-умело и са в крак с времето.
Борислав Велев обясни, че виртуалната и добавената реалност ще продължат да бъдат все по-значими тенденции и с развитието на технологиите ще стават все по-незаменими за професионалистите в сектора. Той даде за пример клиент, който използва очила за виртуална реалност в дома си и чрез тях наслагва мебел в стаята си, за да видим дали той би отивал на интериора.
Друга тенденция, която експертът по дигитален маркетинг открои, е свързана с превръщането на продукти в услуги. Той отбеляза, че това значително ще промени начина, по който те се рекламират и популяризират сред потребителите. „Компании като Mercedes и BMW имат екстри в колите си, които може да ползвате само ако си ги платите“, поясни Велев, който е един от първите сертифицирани Facebook Trainers за България.
Как се прави фейсбук маркетинг? Какви са стъпките с достъпност до виртуалната реалност и какво не достига на софтуерът да се използват услугите масово? Как ще се уреждат авторските права в епохата на изкуствения интелект и автоматичните алгоритми? Каква ще е ролята на инфлуенсър маркетинга и по какви други начини маркетолозите ще опитват да привлекат клиентите си?
Вижте цялото интервю във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.


Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Какво време ни очаква за студентския празник?
Може ли изкуственият интелект да намали броя на върнатите покупки от е-магазини?
Бездомници превзеха подлезите във Варна (СНИМКИ)
Момиче се влюби в мъж, той я продаде за проститутка
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Фирми от САЩ разграбват редкоземните елементи, нужни на Европа за превъоръжаване
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Зеленски призова съюзниците да увеличат подкрепата си за Украйна
МОСВ предприе спешен мониторинг на морските води заради танкера "Кайрос"
Мъж е загинал след челен сблъсък между две коли на пътя Габрово - Севлиево
Доставиха храна на борда на "Кайрос"
Синът на Арнолд Шварценегер, Кристофър, е копие на полубрат си Джоузеф Баена