IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Publicis очаква по-добър органичен растеж за 2025 г.

Рекламният гигант записа по-силни резултати от очакваното за последното тримесечие

16:32 | 17.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Френската рекламна компания Publicis повиши прогнозата си за органичния растеж за цялата година след по-силни от очакваните резултати за второто тримесечие. В същото време главният изпълнителен директор Артур Садун отхвърли опасенията относно системата на Meta за създаване на реклами, ползваща изкуствен интелект (AI), предава Ройтерс.

„Когато Meta се появява и казва, че може да направи всичко сама, мисля, че напълно подценява интелигентността на нашите клиенти, които освен всичко не се подвеждат“, коментира той по време на конферентен разговор за резултатите.

Садун подчерта нежеланието на клиентите да поверяват данните си на една-единствена платформа.

„Никой от нашите клиенти не иска да работи с една-единствена платформа“, казва той, добавяйки, че клиентите искат да измерват въздействието на разходите си.

Publicis заяви, че е завършила своята 10-годишна технологична трансформация на стойност 12 млрд. долара и сега ще се съсредоточи върху изпълнението на своята стратегия. Компанията изтъква своята собствена платформа, която използва вътрешни AI възможности и големи данни, за да проследява поведението на потребителите и да таргетира персонализирани реклами за над 4 млрд. интернет потребители в световен мащаб.

„От 9 години чувам, че платформите ще ни „изядат за закуска“. Честно казано, мисля, че е време да спрем да говорим за това как платформите ще ни заменят, защото това не е реалност“, подчертава Садун.

Компанията повиши прогнозата си за органичен растеж за 2025 г. до близо 5% в сравнение с предишния диапазон от 4% до 5%, след като отчете 5,9% органичен растеж на нетните приходи през второто тримесечие. Publicis посочи „безпрецедентен нов бизнес наплив“ през първата половина на 2025 г., включително, че е спечелила клиенти като Coca-Cola, Nespresso, Lego, Paramount и Spotify.

Приходите за второто тримесечие са се увеличили с 10 на сто, като ръстът е във всички региони: 5,3% в САЩ, 4,6% в Европа и 5,7% в Азиатско-Тихоокеанския регион. Според данни на JPMorgan компанията е отчетла нетни нови бизнес успехи в размер на 5,2 млрд. долара за първата половина на 2025 г., изпреварвайки конкуренти, които са се стабилизирали, като WPP, Omnicom, Dentsu и Interpublic.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 16:28 | 17.07.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Медии и маркетинг виж още

Коментари

Финанси виж още