Европейската централна банка (ЕЦБ) планира да напусне първоначалната си централа в центъра на Франкфурт догодина, като се сбогува с 40-етажния небостъргач Eurotower, който стана символ на пускането на единната валута преди 25 години, пише Financial Times.
Ходът означава, че ЕЦБ вече няма да заема офисите до култовата скулптура „Евро“, въпреки че след преместването 1700-те служители в банковия надзор ще се установят в близката кула Gallileo в края на следващата година.
Централната банка, която започна да мести много от служителите си от Eurotower в новата си централа, състояща се от две кули, в източната част на Франкфурт от 2014 г. Тя съобщи, че новата промяна е част от план за намаляване на „физическия и екологичния ѝ отпечатък“ чрез ограничаване на използването на енергия и на разходите.
Служителите в ЕЦБ имат право да работят от разстояние в около половината от работната седмица. Това означава, че офисите често са празни и банката се нуждае от по-малко площ. Тя ще намали броя на сградите, в които развива дейност във Франкфурт, от три на две, когато напусне и Japan Centre, друг небостъргач в центъра на града, през 2028 г.
От промяната ще се възползва English Theatre, най-големият англоговорящ театър в континенталната част на Европа, който използва сцена на приземния етаж в сградата Gallileo и беше застрашен от принудително преместване заради спор с Commerzbank, бившия основен наемател в сградата.
В сделка в последния момент през януари градските власти във Франкфурт приеха да преотдадат площите за English Theatre от собственика на сградата CapitaLand. ЕЦБ съобщи, че е приела театърът да се върне в сградата, след като тя бъде преустроена догодина.
Построена през 2003 г., 38-етажната сграда Gallileo е сходна по размер с Eurotower, но е по-модерна от първоначалната централа на ЕЦБ, която беше завършена през 1977 г. и има все по-голяма нужда от преустройство.
Eurotower е проектирана от архитекта Рихард Хейл и първоначално беше наета от търговската банка Bank für Gemeinwirtschaft, преди Европейският паричен институт, предшественикът на ЕЦБ, да я наеме през 1995 г.
14-метровата скулптура „Евро“ на площад „Вили Бранд", която се превърна в туристическа атракция и е притегателен център за протестиращи след създаването ѝ през 2001 г., няма да бъде засегната от решението на ЕЦБ.
Стоманената скулптура, която е осветявана през нощта, е собственост на Франкфуртския културен комитет, организация с идеална цел, която подкрепя европейската интеграция и ролята на града като финансов център. Тя обаче търси нов спонсор, който да покрива годишните разходи за поддръжка на стойност 200 хил. евро след провала на сделка миналата година с компания зад криптовалутата Caiz.
Председателят на комитета Манфред Пол заяви пред ежедневника Frankfurter Allgemeine Zeitung миналата година, че може да се наложи скулптурата да бъде разглобена или продадена на търг, ако не бъде намерен нов спонсор.


Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Спартак загуби от Левски с 1:3 под дъжда на "Коритото"
Читалище "Васил Левски 1945 г." ще зарадва варненци с безплатен коледен спектакъл
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Нобелов лауреат за мир: Иран използва екзекуциите като „инструмент за репресии“
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Оля Ал-Ахмед: Историята може да се пише и в стихове
“ДПС-Ново Начало" организира митинг "НЕ на манипулациите!"
27-годишен е загинал при челен сблъсък между кола и бус край Велинград
Левски с убедителна победа като гост на Спартак Варна
Трима души са евакуирани от танкера “Кайрос”