„Шелли груп“ отчита значителен ръст на продажбите и печалбата към края на последното тримесечие на годината.
Дружеството реализира ръст от над 57% на годишна база на приходите от продажба на устройства до над 146,3 млн. лева при 93 млн. лева година по-рано. Изпълнителният директор Волфганг Кирш коментира по време на уебинар с инвеститори, че са продадени 13 млн. устройства през миналата година, с 5 млн. повече в сравнение с предходната, а потребителите са от повече от 100 държави по света.
„Шелли груп“ продължава да разширява търговската мрежа, в която присъства. Компанията е директен доставчик на Amazon за Германия от втората половина на миналата година и е навляза във Франция, Италия, Испания и Бенелюкс през 2023 г. За 2024 г. се планира разширяване на покритието в САЩ и Австралия като директен доставчик на Amazon.
Продуктите на дружеството се предлагат и във все повече физически магазини, а през миналата година са сключени и още договори с професионални дистрибутори. В Германия и скандинавските държави е започнала и техническа програма за обучение в повече от 90 училища, коментира още Кирш.
Другият изпълнителен директор – Димитър Димитров, допълни, че през миналата година са обновени 6 от продуктите на компанията и са пуснати 21 нови продукта, като има и 3 нови продуктови категории. От началото на 2024 г. са обновени 8 от продуктите и са пуснати 15 нови продукта. До края на годината се очаква пускането и обновяването на 40-60 нови продукта.
Приходите от дейността достигат почти 147,5 млн. лева към края на декември 2023 г. в сравнение с 94,5 млн. лева към края на декември 2022 г., което е с 58% повече на годишна база.
Общите приходи към края на последното тримесечие на миналата година възлизат на над 148 млн. лева при близо 95 млн. лева година по-рано.
Компанията реализира 72% ръст на разходите към края на декември на годишна база, като най-силно нарастват другите оперативни разходи – с над 445% до близо 6,5 млн. лева от 1,2 млн. лева, за маркетинг – с почти 156% до 10,2 млн. лева от близо 4 млн. лева, за външни услуги – с 95% до над 6,85 млн. лева от 3,5 млн. лева. Разходите за персонал са нагоре с близо 29% до 18,8 млн. лева от 16,6 млн. лева.
Съществен ръст има и при обезценките – до 2,2 млн. лева от 441 хил. лева, т.е. са с почти 400% повече на годишна база заради отписани вземания за над 2 млн. лева, и провизиите – до 3,7 млн. лева от 502 хил. лева, или с над 636% повече.
„Шелли груп“ отчита над 32,9 млн. лева печалба към края на 2023 г. при 17,4 млн. лева към края на 2022 г., или с близо 90% повече на годишна база.
Дружеството увеличава паричните средства с над 9% до почти 30,8 млн. лева към края на 2023 г. в сравнение с 28,15 млн. лева към края на 2022 г.
Акциите на компанията поскъпват с над 160%, а пазарната капитализация е за над 1,065 млрд. лева.
Свързани компании:


ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Турнир по акробатичен рокендрол се провежда днес във Варна
Проливните дъждове предизвикаха нови наводнения край Царево
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Империята на китайските пристанища, част 4
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове
Мицкоски работи за "Сръбски свят", а не за независима РСМ
В кадър: Никулден във Варна с военен ритуал, молебен и курбан
Здравко от "Ритон" е в болница, дуетът отлага участия и концерт
Любен Дилов-син: Готови сме за избори, но държавата има нужда от бюджет