IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Coty повиши прогнозата за продажбите си през текущата финансова година

Наскоро представеният парфюм Burberry Goddess се продава особено добре и подкрепя по-оптимистичните перспективи

15:08 | 20.09.23 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Козметичната компания Coty повиши прогнозата за продажбите си за текущата фискална година, позовавайки се на продължителното стабилно търсене на луксозните ѝ аромати, съобщава Bloomberg.

Производителят на парфюмите Burberry и Gucci сега очаква ръст на сравнимите продажби от 8 до 10% през фискалната година, започнала през юли. Това е над прогнозата за ръст в диапазона 6-8% на компанията от август. Очаква се продажбите да се ускорят с по-бърз темп през първата половина на финансовата година, заяви Coty в съобщение от сряда.

Наскоро представеният парфюм Burberry Goddess се продава особено добре и подкрепя по-оптимистичните перспективи, казва Coty. Компанията повиши леко и прогнозите си за показател на печалбата, който изключва лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията.

Продажбите на парфюми, свещи и аромати процъфтяваха по време на пандемията, тъй като потребителите се насочиха към ароматите, за да се разведрят и поглезят. Приходите остават силни, а продължителният попътен вятър изненада инвеститори и анализатори и повиши цената на акциите на големи компании за парфюми като Coty.

Книжата на Coty са поскъпнали с 34% тази година до вторник спрямо ръст от 3,4% на индекса Russell 1000 Value.

Когато Coty представи резултатите си за четвъртото тримесечие на 22 август, няколко анализатори заявиха, че перспективите на компанията за текущата ѝ фискална година са сравнително скромни и отбелязаха възможността да ги повиши.

Ръстът в цената на акциите на Coty обаче изпадна в застой през последните месеци. Причината отчасти са опасенията на инвеститорите, че компании, включително Kering и Richemont, наскоро стартираха собствени бизнеси за продукти за красота и може да си поискат обратно лицензите за парфюми, например Gucci, от Coty, посочва анализаторът на Raymond James Оливия Тонг.

Тя отбелязва, че никой от големите лицензи на Coty не подлежи на подновяване през следващите пет години и че нито един отделен бранд не формира повече от 10% от продажбите.

Базираната в Ню Йорк Coty напоследък често повишава прогнозите си, като за финансовата 2023 г. вдигна очакванията си за приходите няколко пъти от февруари насам.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:09 | 20.09.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още