IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Richemont отчете 6% ръст на продажбите благодарение на силното търсене на бижута

Компанията изпревари конкуренти като LVMH, докато индустрията се сблъсква с продължителен спад

17:58 | 16.07.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Швейцарската луксозна група Richemont отчете ръст от 6% на тримесечните продажби в сряда, подкрепен от силното търсене на бижута от марките Cartier и Van Cleef & Arpels, въпреки забавянето на пазара на луксозни стоки като цяло, предава Ройтерс.

Продажбите за първото фискално тримесечие до края на юни са се увеличили с 6% при постоянни валутни курсове до 5,4 млрд. евро в съответствие с консенсусните прогнози, съставени от Visible Alpha, цитирани от анализатори на HSBC.

Компанията отбелязва ръст от 11% на продажбите на бижута, а подразделението за часовници, което включва марките Vacheron Constantin и Jaeger LeCoultre, е под натиск, със спад от 7% на продажбите на годишна база. Това все пак е леко подобрение спрямо понижението от 11% през предходното тримесечие.

Швейцарската часовникарска индустрия е под натиск, изправена пред несигурност относно потенциалните мита на САЩ и по-широкото намаление на глобалното търсене. Износът е напът да достигне най-ниските си нива от пандемията през 2020 г.

Жан-Филип Берчи от Vontobel описа резултатите като успокоителни, подчертавайки „доминирането и стабилния растеж“ на бижутерийното подразделение на Richemont, което продължава да надминава пазарните очаквания. Берчи отбеляза и ранни признаци за стабилизация в Азия, особено в Китай.

По региони, продажбите в Америка, главно на американския пазар, са се увеличили със 17%, надминавайки прогнозата на HSBC за ръст от 12%, а продажбите в Азия са останали без промяна, тъй като спадът от 7% в Китай, Хонконг и Макао е бил компенсиран от оживения бизнес в други части на региона.

Richemont, която обслужва клиентите от най-високия луксозен сегмент, изпревари конкуренти като LVMH, докато индустрията се сблъсква с продължителен спад, повлиян от нестабилната икономическа обстановка в САЩ и забавянето в Китай.

Групата се възползва и от фокуса си върху бижутата, които стават все по-привлекателни за заможните потребители, отказващи се от чанти и други луксозни стоки, чиито цени са се повишили значително, и вместо това избират вечни бижута с инвестиционна стойност.

Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб са спаднали с 1% миналата година и се очаква да се свият с между 2% и 5% тази година, според прогнозите на Bain & Co.

Акциите на Richemont се повишиха с 1,9% сутринта, след като по-рано през деня отбелязаха ръст от 2,4%. Включително днешното повишение, акциите са поскъпнали с 9% от началото на годината, докато акциите на конкурента LVMH, който притежава бижутерийните марки Bulgari и Tiffany & Co., са поевтинели с над 25% за същия период.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 18:00 | 16.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още