Швейцарската луксозна група Richemont отчете ръст от 6% на тримесечните продажби в сряда, подкрепен от силното търсене на бижута от марките Cartier и Van Cleef & Arpels, въпреки забавянето на пазара на луксозни стоки като цяло, предава Ройтерс.
Продажбите за първото фискално тримесечие до края на юни са се увеличили с 6% при постоянни валутни курсове до 5,4 млрд. евро в съответствие с консенсусните прогнози, съставени от Visible Alpha, цитирани от анализатори на HSBC.
Компанията отбелязва ръст от 11% на продажбите на бижута, а подразделението за часовници, което включва марките Vacheron Constantin и Jaeger LeCoultre, е под натиск, със спад от 7% на продажбите на годишна база. Това все пак е леко подобрение спрямо понижението от 11% през предходното тримесечие.
Швейцарската часовникарска индустрия е под натиск, изправена пред несигурност относно потенциалните мита на САЩ и по-широкото намаление на глобалното търсене. Износът е напът да достигне най-ниските си нива от пандемията през 2020 г.
Жан-Филип Берчи от Vontobel описа резултатите като успокоителни, подчертавайки „доминирането и стабилния растеж“ на бижутерийното подразделение на Richemont, което продължава да надминава пазарните очаквания. Берчи отбеляза и ранни признаци за стабилизация в Азия, особено в Китай.
По региони, продажбите в Америка, главно на американския пазар, са се увеличили със 17%, надминавайки прогнозата на HSBC за ръст от 12%, а продажбите в Азия са останали без промяна, тъй като спадът от 7% в Китай, Хонконг и Макао е бил компенсиран от оживения бизнес в други части на региона.
Richemont, която обслужва клиентите от най-високия луксозен сегмент, изпревари конкуренти като LVMH, докато индустрията се сблъсква с продължителен спад, повлиян от нестабилната икономическа обстановка в САЩ и забавянето в Китай.
Групата се възползва и от фокуса си върху бижутата, които стават все по-привлекателни за заможните потребители, отказващи се от чанти и други луксозни стоки, чиито цени са се повишили значително, и вместо това избират вечни бижута с инвестиционна стойност.
Продажбите на луксозни стоки в световен мащаб са спаднали с 1% миналата година и се очаква да се свият с между 2% и 5% тази година, според прогнозите на Bain & Co.
Акциите на Richemont се повишиха с 1,9% сутринта, след като по-рано през деня отбелязаха ръст от 2,4%. Включително днешното повишение, акциите са поскъпнали с 9% от началото на годината, докато акциите на конкурента LVMH, който притежава бижутерийните марки Bulgari и Tiffany & Co., са поевтинели с над 25% за същия период.


Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Може да видим връщане под 4000 долара за тройунция при златото
С новия дълг не се увеличава производителността, а пада върху младите
България с рекорден ръст на онлайн продажбите за Черния петък в Европа
Кой ще замести Хасет в Белия дом, ако стане шеф на Фед
Жизнено важната търговия на Русия с петрол в Индия е в упадък, но не и изчезнала
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Най-бързата кола на XX век беше продадена за над 25 милиона долара
Какви са основните проблеми на 1.2 TSI на Volkswagen
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Джеймс Камерън все още е лудо влюбен в звездата си от „Титаник“ Сузи Еймис
Кейт Уинслет дойде с красив млад кавалер на червения килим
Бърнаут или липса на витамини?