IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Продажбите на Coty се свиват, но се очаква възстановяване на растежа

Подобрението обаче ще се случи през втората половина на текущата финансова година

12:10 | 21.08.25 г.
Снимка: unsplash.com
Снимка: unsplash.com

Козметичната компания Coty съобщи, че продажбите през последното ѝ тримесечие са се свили, но очаква възстановяване на растежа през втората половина на текущата финансова година с помощта на пускането на нови парфюми, съобщава WSJ.

Приходите на компанията за козметични и парфюмерийни марки за четвъртото фискално тримесечие са спаднали с 8% до 1,25 млрд. долара, надхвърляйки прогнозираните от анализаторите 1,21 млрд. долара.

Спадът в продажбите се дължи на понижение от 12% на сегмента на потребителските козметични продукти на компанията, който включва марки от дрогерии като CoverGirl, Sally Hansen и Rimmel. Бизнесът с по-луксозни марки като Kylie Cosmetics и парфюми от Gucci и Marc Jacobs, отбелязва спад от 5%.

Акциите поевтиняха с 16% до 4,07 долара в следборсовата търговия.

Coty се сблъска с редица препятствия през последната финансова година, включително слабост на американския пазар, дължаща се отчасти на мерките за предотвратяване на кражби в магазините и промените в имиграционната политика, заяви главният финансов директор Лоран Мерсие.

Компанията е затруднена и заради намаляване на запасите на търговците на дребно, натиск в сегмента на масовите козметични продукти и поведение на потребителите, насочено към търсене на изгодни цени, добави Мерсие.

През тримесечието Coty намалява загубата си до 68,8 млн. долара, или 8 цента на акция, спрямо загуба от 96,9 млн. долара, или 12 цента на акция, за същия период на предходната година.

На коригирана база загубата на акция възлиза на 5 цента. Анализаторите, анкетирани от FactSet, очакваха коригирана печалба на акция от 1 цент.

В бъдеще Coty продължава да очаква подобрение на резултатите през текущата финансова година, която започна на 1 юли, тъй като планира да засили отпечатъка си на пазара на парфюми с няколко марки.

Нюйоркската компания планира да пусне на пазара нови парфюми в различни ценови диапазони, насочени както към потребители с по-високи, така и към потребители с по-ниски доходи, които търсят малки удоволствия в условията на икономическа несигурност.

Coty прогнозира, че коригираната печалба на акция ще спадне до 33-36 цента през първата половина на фискалната година, като през втората половина се очаква ръст, след като се проявят ефектите от усилията за смекчаване на митата. Анализаторите очакват коригирана печалба за цялата година от 51 цента на акция.

Очакванията са за спад на продажбите на сравнима база от 6% до 8% през първото тримесечие на фискалната година и от 3% до 5% през второто тримесечие, след което се прогнозира завръщане към растеж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:10 | 21.08.25 г.
Най-четени новини
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още