IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Швейцарският производител на маратонки On повиши прогнозите си след неочаквано силно тримесечие

Бизнесът на компанията се радва на голямо търсене в Европа и Азия

14:43 | 12.08.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

On Holding повиши прогнозата си за приходите от продажби и печалбата за годината след неочаквано силно второ тримесечие, в което купувачи в Европа и Азия се насочиха към скъпите обувки на швейцарския производител на маратонки, пише Bloomberg.

Подкрепената от Роджър Федерер компания вече очаква приходите ѝ да нараснат с поне 31% при постоянни валутни курсове през настоящата финансова година, което е над очакванията на анализаторите и с три процентни пункта по-високо от предишната цел. Това се равнява на нетни продажби от 2,91 млрд. швейцарски франка (3,6 млрд. долара) по текущи спот курсове, съобщи On във вторник.

Базираната в Цюрих On се превърна в един от най-добре представящите се играчи на пазара на маратонки, разширявайки се от основните си предложения до други области като тенис, тренировки и облекло. Марката се разраства бързо от основаването си през 2010 г., като поглъща пазарния дял на по-големите играчи, включително Nike и Puma.

Акциите на On са поскъпнали с близо 17% от началото на годината в Ню Йорк, изпреварвайки конкурентите си, включително Adidas.

Компанията очаква брутният ѝ марж на печалба да достигне диапазон от 60,5% до 61% за годината, което е малко над предишната ѝ цел, въпреки американските търговски мита, които натежават върху сектора на маратонките. On посочи по-добрия от очакваното растеж в разширяващата се мрежа от магазини, собственост на компанията, и в каналите си за електронна търговия.

„Енергията навсякъде е толкова добра“, коментира главният изпълнителен директор Мартин Хофман в интервю. „Намираме се в наистина силна позиция и цялата екосистема подкрепя нашите стремежи.“

On очаква да отвори още пет до десет магазина по-късно тази година, включително един в дома си в Цюрих, друг в Пало Алто, щата Калифорния, и няколко локации в Южна Корея, обяви Хофман.

Приходите от продажби през второто тримесечие са нараснали повече от очакваното от анализаторите до 749 млн. швейцарски франка, което е с 38% повече отпреди година при постоянни валутни курсове. Брутният марж на печалба достига 61,5%, което също е над прогнозите на анализаторите.

On има средно най-скъпите маратонки за бягане в индустрията и дори започна да покачва цените в САЩ миналия месец, особено на продуктите за начин на живот.

По думите на Хофман този подход досега не е отблъснал потребителите, като се има предвид силното ранно търсене на новия модел Cloudsurfer Max на On, който е силно омекотен и излезе на пазара през юли.

Приходите за второто тримесечие в Европа, Близкия изток и Африка са скочили с 43%, а тези в Азиатско-Тихоокеанския регион – със 101%, като значително са надминали очакванията. Растежът от 17% в Северна и Южна Америка е малко под прогнозите.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:43 | 12.08.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Спорт виж още

Коментари

Финанси виж още