През второто тримесечие на финансовата 2022/23 година онлайн търговецът на мода About You изпадна още по-дълбоко в червената зона на загубите в резултат на натиска върху разходите и по-нисък ръст на приходите. При ръст на продажбите от 8,9% до 430,6 млн. евро оперативната загуба (Ebitda) достигна 42,8 млн. евро след минус от 13,1 млн. евро преди година, съобщи групата във вторник.
„Настоящата икономическа ситуация увеличи натиска върху пазара на електронната търговия с модни стоки", казва съоснователят и съизпълнителен директор Ханес Визе, цитиран в прессъобщението. „Очакваме трудните пазарни условия да продължат по-дълго“, допълва той.
Ето защо, казва той, управителният съвет е реагирал и е започнал да намалява разходите, за да постигне целта си да излезе на печалба през финансовата 2023/24 година.
Заради инфлацията клиентите на модни стоки затягат коланите си. След като по-рано отбелязваше високи двуцифрени темпове на растеж, сега About You също усеща последиците от това нежелание за харчене и затова преразгледа годишните си цели в средата на септември.
Перспективите са мрачни: според потребителския барометър на Германската асоциация на търговците на дребно (HDE) през октомври потребителските нагласи в Германия са достигнали исторически минимум. Освен това HDE предполага, че низходящата тенденция ще се ускори през есенните месеци и че потребителите ще продължат да ограничават потреблението си, предава DPA.
В същото време About You очаква увеличение на продажбите с едва 10% до 20% до 1,9-2,078 млрд. евро за текущата бизнес година вместо с 25-35%, каквато беше предишната прогноза. По отношение на Ebitda се очаква загуба от между 140 и 120 млн. евро вместо загуба от 70 до 50 млн. евро.
Германският моден ритейлър About You навлезе на българския пазар в края на 2019 г. като част от европейската си експанзия. В първите месеци онлайн магазинът за дрехи и аксесоари направи агресивна рекламна кампания и комуникация чрез инфлуенсъри, за да си извоюва дял от пазара. Така About You стана директен конкурент на вече установената в България платформа Fashion Days, която от 2015 г. е част от румънския електронен търговец eMag.
Освен модни продукти към крайни клиенти компанията предлага и услуги, насочени към бизнеса (B2B), сред които облачни и маркетинг решения. Доставката и евентуално връщане на стоката са безплатни. Компанията твърди, че се отличава от конкурентите си по това, че предлага на потребителите персонализирани продукти на база онлайн активността им и предишни техни търсения.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано