IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Primark най-накрая стъпва и в интернет

Британската компания за бърза мода стартира услуга "поръчай и вземи"

11:20 | 14.11.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Британската марка за бърза мода Primark най-накрая минава и онлайн с нова услуга тип „поръчай и вземи“, съобщава BBC.

Компанията започва, изпробвайки услугата в 25 магазина в северозападна Англия, първоначално ограничавайки се само до детски стоки.

Бюджетната верига, която изгуби над 1 млрд. паунда от продажби по време на пандемията, когато магазините ѝ трябваше да затворят, се поддава на революцията в онлайн пазаруването, но не планира доставки.

„Това е крайъгълен камък за нас и много важен момент“, заяви главният изпълнителен директор Пол Марчант.

„Огромни фенове сме на физическите магазини. Вярваме в магазините и вярваме в High Street (често срещано име на основната търговска улица в британските градове – бел. ред.). Смятаме, че „поръчай и вземи“ е правилното предложение“, казва той за BBC в рядко телевизионно интервю.

Компанията се надява, че предоставянето на потребителите на шанса да пазаруват онлайн и след това да вземат поръчката си на място ще доведе повече потребители в магазините ѝ.

Готовност за Коледа

По време на пандемията 190-те британски магазина на Primark бяха принудени да затворят врати, а компанията нямаше онлайн присъствие, на което да разчита.

Марчант обаче казва, че сега зоните за пазаруване явно отново процъфтяват.

„Развълнувани сме за Коледа. Мисля, че сме готови. Усещаме магазините си оживени. Това е първият път от три години, в който потребителите могат да влязат в магазин, без маска, без ограничения и наистина да се насладят на изживяването да бъдеш в магазин на Primark”, казва той.

Миналата седмица компанията майка на Primark – AB Foods, заяви, че ще замрази цените на дрехите в Primark отвъд вече планираното за зимата въпреки растящите разходи.

Заради кризата с разходите за живот хората се опитват да спестят пари откъдето могат. Супермаркетите посочват, че потребителите се пренасочват към по-евтини продукти, често с марки на самите магазини, а много хора се презапасяват с топли дрехи, за да спестят пари за отопление.

Самата Primark казва, че едни от най-продаваните ѝ дрехи са широките анораци.

Компанията се противопоставя на по-широкото мрачно настроение сред търговците, а Марчант казва, че е привлякла нови потребители заради кризата с разходите за живот.

С навлизането си в онлайн търговията анализаторът в сектора Катрин Шатълуърт, главен изпълнителен директор и основател на Savvy Marketing, казва, че Primark просто се поддава на неизбежното.

„Имат изключително висок успешен растеж на физическите магазини, не само във Великобритания и Ирландия, но и по света. Тази зависимост на формат само с магазини обаче има своите ограничения, както Primark разбра тяхната цена по време на блокадите през пандемията“, казва тя.

Онлайн присъствие не само им позволява да достигнат потребители, които не могат лесно да достъпят магазин или нямат време да се редят на опашки, затова искат гъвкавостта кога и къде да отидат, но според нея моделът „поръчай и вземи“ може да стане важен за множество фенове на Primark, които искат да се доберат до продукти бързо, преди да са се изчерпали.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:20 | 14.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още