Продажбите на козметичния гигант L’Oreal са се увеличили през четвъртото тримесечие, като търсенето на разкрасителни продукти в Северна и Южна Америка компенсира отслабването в Китай.
Продажбите са се увеличили с 8,1% на сравнима основа през последните три месеца на 2022 г., съобщи френската компания, цитирана от Bloomberg. Анализаторите очакваха ръст от 6,8%.
Подразделението на L’Oreal за бяла козметика отчита най-бърз темп на растеж със стабилно търсене на продуктите на марки като Cerave и La Roche-Posay. Решението на Китай да отмени ограниченията заради коронавируса може да се отразят добре на продажбите през идната година, прогнозират анализатори.
Луксозният сегмент може да отчете бързо възстановяване, подкрепен от пътуванията и отварянето на Китай, посочва анализаторът на Bloomberg Intelligence Дебора Айткън. В същото време данните за Северна Америка не показват признаци за забавяне на разходите на потребителите, посочва още тя.
Въпреки това акциите на компанията поевтиняват с над 2% към 12:50 ч. българско време на борсата в Париж. Те обаче остават с над 12% по-скъпи тази година.
Годишната оперативна печалба на L’Oreal е в размер на 7,46 млрд. евро, което е над средната прогноза на анализаторите за 7,42 млрд. евро.
Що се отнася до Китай, от L’Oreal посочват, че пазарът за продукти за красота е „очевидно засегнат от ограниченията заради общественото здраве“ в страната от миналото тримесечие, описвайки условията като „предизвикателни“ за потребителските стоки. Компанията също така отбелязва, че налице е и „значително забавяне“ на звеното за луксозни продукти в страната.
Строгите мерки срещу коронавируса в Китай бяха последвани от внезапната им отмяна. Това на свой ред предизвика нов пик на заразата, задържайки потребителите у дома през декември. Ръстът на сравнимите продажби от 4,9% в Северна Азия е най-слабият сред регионите, които L’Oreal проследява. Въпреки това е над пазарните очаквания.
Данните от компанията са публикувани след песимистична прогноза от конкурента Estée Lauder миналата седмица. Американската компания отчете завишени нива на стока в магазините в Китай и прогнозира по-голям спад на годишната печалба заради бавното възстановяване в страната.


Учениците в Германия скочиха срещу закона за военната служба
Варна отбеляза Никулден с молебен за здраве и рибен курбан (СНИМКИ)
ИАМА: Дипломатите да уточнят как танкерът Kairos е докаран в български води
300 бойци от 21 държави се включиха във финалния SENSHI лагер за годината
Костадинов зове за бойкот на Евровизия
Биткойн опциите показват, че трейдърите се подготвят за крипто зима
Факторингът е трамплин за малкия бизнес при въвеждането на еврото
SpaceX ще предложи акции на вътрешни лица при рекордна оценка
Империята на китайските пристанища, част 5
Как чуждестранните автомобилни гиганти могат да се закрепят на китайския пазар
Топ 10 на най-устойчивите на ръжда коли на старо
Кога са изобретени електрическите прозорци
Новото AUDI E7X изобщо не прилича на... Audi
Мercedes реши близкото бъдеще на G-Class
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Мелони иска закон, който "да се справи с джендър идеологията"
Почина Франк Гери, най-известният архитект на своето време
Последният ужас на Мерилин: Братът на Кенеди я души с възглавница в деня на смъртта ѝ
HR експерт: Бонусите са ключов инструмент за мотивация на служителите
Фермерският протест: Отново спряха движението през ГКПП "Кулата" на ТИР-ове