Печалбата на Zalando за 2022 г. надмина очакванията на анализаторите, след като германският онлайн търговец на модни стоки започна да полага усилия за подобряване на рентабилността, които тласнаха нагоре финансовите ѝ резултати, пише Bloomberg.
Базираната в Берлин платформа за онлайн търговия отчете коригирана печалба преди данъци и лихви в размер на 184,6 млн. евро за миналата година. За сравнение, средната прогноза на анализаторите, анкетирани от Bloomberg, беше за 158,1 млн. евро.
Компанията, която продава както продукти със собствената си марка, така и такива на други брандове, предприе стъпки за подобряване на маржовете, докато се сблъсква с инфлацията и увеличаващите се лихвени проценти. През февруари Zalando обяви, че съкращава служители, присъединявайки се към нарастващия брой технологични фирми, които правят същото.
„Предизвикателствата на 2022 г. изискваха от нас да сме максимално фокусирани върху рентабилния растеж и действахме бързо и решително с мерки, които подобриха маржовете, включително чрез въвеждане на минимална стойност на поръчката“, коментира главният финансов директор Сандра Дембек.
Коригираната печалба преди лихви и данъци за тази година ще бъде в диапазона от 280 млн. до 350 млн. евро, обяви Zalando. Прогнозата на анализаторите е за 279 млн. евро коригирана оперативна печалба. Тези очаквания на компанията са първата индикация как усилията за контрол на разходите могат да повлияят на резултатите за 2023 г.
Zalando се фокусира повече върху рентабилността, докато високата инфлация и фактът, че хората започнаха да се завръщат във физическите магазини след отшумяването на пандемията, засегнаха онлайн продажбите на дребно. Британският конкурент на Zalando – Asos, наскоро също обяви, че планира да свие разходите си и да опрости бизнеса си, поставяйки приоритет на рентабилността пред растежа.
Брутната стойност на продажбите, която измерва колко средства са похарчили потребителите в платформата, е нараснала с 3% през миналата година до 14,8 млрд. евро. През 2023 г. се очаква тя да нарасне с между 1 и 7 на сто. Приходите пък ще са в диапазона от -1% до 4% в сравнение с 2022 г.
Годишните приходи на Zalando за 2022 г. са спаднали с 0,1% до 10,34 млрд. евро, докато анализаторите очакваха 10,36 млрд. евро.
Средният размер на потребителската кошница е достигнал 56,70 евро през 2022 г., което е с 10 цента по-малко спрямо предходната година.
През 2022 г. броят на активните потребители се е увеличил с 6% до над 51 млн.
Цената на акциите на Zalando нарасна с 18% от началото на годината до приключването на борсовата сесия във Франкфурт в понеделник. За сравнение, Stoxx 600 Retail Index се увеличи с 21% през същия период.


Съдът на ЕС опровергава информация за допусната жалба срещу влизането ни в Еврозоната
Ограничават движението на автомобили във Варна през почивните дни заради два мача
Фратрия завърши годината с победа
Връчиха наградите „Доброволец на годината“ във Варна
19-годишен шофьор кара с 300 км/ч в София (ВИДЕО)
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
EV стигат точка на необратимост през 2026, Европа и Китай ще се интегрират
САЩ: Европа рискува да бъде заличена, ако не се промени
Българската икономика нараства стабилно през третото тримесечие на 2025 г.
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Излезе на бял свят бижуто с форма на яйце на Фаберже, глътнато от крадец
Удареният от Украйна кораб KAIROS е заседнал край Ахтопол
Сиярто: Въпреки отричанията, в Украйна се извършва принудителна военна служба
Европрокуратурата разследва измама за 13 млн. евро у нас, извършени са над 80 обиска
Интензивни дъждове утре, на места и с гръмотевици