Собственикът на Zara Inditex отчете в сряда по-силни скорошни продажби на първите си есенно-зимни колекции, след като отбеляза забавяне на ръста на продажбите през първото полугодие, което съответства на очакванията на анализаторите, съобщава Ройтерс.
Модният гигант заяви, че продажбите между 1 август и 8 септември бележат ръст от 11% при постоянни валутни курсове на годишна база. През първата половина на годината ръстът на продажбите се е забавил до 7,2% от 13,5% през същия период година по-рано.
Най-големият моден търговец на дребно, чиито акции се търгуват на борсата, отчете ръст от 10% на печалбата за първото полугодие на фона на по-трудни времена за модните компании в Европа, отчасти заради влажния и студен юни на най-големия ѝ пазар Испания.
Въпреки тези препятствия Inditex отбеляза нетна печалба от 2,8 млрд. евро и продажби за 18,1 млрд. евро за първото полугодие до края на юли. Анализатори, анкетирани от LSEG, очакваха печалба от 2,77 млрд. евро при приходи от продажби за 18 млрд. евро.
Компанията отчете брутен марж от 58,3% за периода.
Анализатори на HSBC, RBC, JPMorgan и Bestinver прогнозираха ръстът на продажбите на Zara да се възстанови с двуцифрен темп през първите пет седмици на третото тримесечие, започнало през август, след като лошото време през юни разби първоначалните очаквания на Zara за силно второ тримесечие.
Модната компания се бори да остане пред конкурентите си като H&M и бързо разрастващата се Shein, инвестирайки в логистика и технологии, за да осигурява модни тенденции по-бързо, и полагайки усилия да сведе до минимум ценовите повишения на ежедневни стоки.
Zara е вдигнала цените по-бавно през второто тримесечие, отколкото в миналото, и с по-малко от H&M в САЩ – втория ѝ по големина пазара, посочва компанията за анализи на търговията на дребно EDITED.
Inditex заяви, че Zara ще предложи излъчвания с пазаруване на живо на ключови пазари като Испания, САЩ, Франция, Италия, Германия, Великобритания, Ирландия, Нидерландия и Канада през следващите седмици, следвайки стартирането на формата на китайския пазар през ноември 2023 г.
Компанията майка на Zara, която притежава още брандовете Pull&Bear, Bershka и Massimo Dutti, осъществява експанзия в САЩ, разширява и мести магазините си и инвестира 900 млн. евро годишно до края на 2025 г. за нови логистични центрове в Испания и Нидерландия.


Как ще работи пункта за карти за градския транспорт във Варна по празниците?
Ще има ли мир в Украйна преди Коледа?
Ето колко струват живите елхи във Варна
Чистят 70 дерета, канали, канавки във Варна
Потребителската кошница отново поскъпва
Билтън: Еврото остава подценено
Прокурор: Юн е търсил конфликт със Северна Корея, за да обяви военно положение
Как контекстът се превърна в новата сила в медийната епоха
Тръмп за стрелбата в университета Браун, Австралия и атаката в Сирия
Тръмп смята, че трябва да се чува гласът му във Фед
Land Rover пуска Defender в чест на Уинстън Чърчил
Изкуствен интелект направи кола от две скици
Надеждно и по-евтино: производители отново променят подхода си
4 кросоувъра за по 20 000 евро, които са добър вариант за зимата
Volkswagen ще затвори завод в Германия за първи път от 88 години
Земетресение с магнитуд 4,2 в южния турски окръг Хатай
„Полицай на годината“: Жандармеристът Иванов, извадил от автомобил, паднал в реката, жена
7 души, сред които и полицаи, са обвинени за участие в организирана престъпна група
Терзиев: Столичната община планира изграждането на девет паркинга за 18 месеца