IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Акциите на Inditex достигнаха рекорден връх след нови силни финансови резултати

Продажбите на собственика на Zara растат с 10% през първата половина на сезон Пролет 2024

12:36 | 13.03.24 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Xavi Lopez/SOPA Images/LightRocket via Getty Images
Снимка: Xavi Lopez/SOPA Images/LightRocket via Getty Images

Продажбите на собственика на Zara – Inditex, са скочили с 11% при постоянни валутни курсове през първата половина на пролетния му сезон. Те са били подкрепени от по-луксозните стоки и продължаващата силна инерция, при която ръстът на продажбите за 2023 г. задмина този на конкурента H&M, съобщава Ройтерс.

Акциите на най-големия моден търговец на дребно в света поскъпнаха с 3,4% до рекорден връх в ранната търговия в сряда, след като представи данните за периода от 1 февруари до 11 март.

Испанската група затвърждава водещата си позиция над шведската H&M благодарение на способността си да предлага тенденции на потребителите по-бързо заради доставчици, разположени по-близо, и да продава повече дрехи на по-високи цени. Това ѝ помага да се противопостави и на бързо разрастващия се китайски конкурент Shein.

През януари H&M отчете спад от 4% на продажбите за декември и януари – лош знак за ключовия празничен период на пазаруване. Германският онлайн моден търговец Zalando в сряда отчете спад на продажбите за годината.

Продажбите на Inditex са се увеличили с 10% до рекордните 36 млрд. евро през годината до края на януари 2024 г.

Резултатите на компанията са в съответствие с очакванията на анализаторите, продажбите растат по-бавно спрямо година по-рано, тъй като темпът на ценови увеличения се е забавил. През първата половина на пролет 2023 г. продажбите са се увеличили с 13,5%.

Inditex отбеляза годишна нетна печалба от 5,4 млрд. евро – с 30% повече на годишна база и в съответствие с очакванията на анализаторите в анкета на LSEG. В същото време компанията запазва брутен марж от 57,8%.

Inditex заяви, че планира да инвестира 900 млн. евро годишно до края на 2025 г. в логистика. Тя ще похарчи общо 1,8 млрд. евро тази година, за да разшири капацитета на магазините си с 5%, както и за технологии и подобряване на онлайн платформите.

Компанията е имала 5692 магазина в цял свят през 2023 г. - със 123 по-малко на годишна база, и заяви, че инвентарът през януари се е свил със 7% спрямо същия период на предишната година, отчасти заради „нормализирането на условията при веригите на доставка“.

Inditex заяви, че ще увеличи дивидента си с 28% до 1,54 евро на акция, над очакванията на анализаторите.

Основният бранд на Inditex – Zara, започна да увеличава цените по-рано от H&M в отговор на ускоряващата се инфлация и като част от префокусиране върху специални, луксозни продукти, докато в същото време разширява останалите си брандове в по-бюджетния сегмент.

Инвеститорите очакват Inditex да продължи да се представя по-добре от H&M. Акциите на испанската група се търгуват на цена 21,8 пъти над очакваната печалба за следващите 12 месеца, докато при H&M това съотношение е 16,1 пъти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:36 | 13.03.24 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още