fallback

Търсенето на персонализирани продукти подкрепи приходите на Etsy

Новината изпрати с 2% нагоре цената на акциите на компанията

10:07 | 04.05.23 г.

Платформата за продажба на ръчно изработени стоки Etsy надмина пазарните очаквания за тримесечните си приходи, подкрепена от търсенето на различни продукти, като персонализирани подаръци например, както и от по-високите цени на трансакциите. Това доведе до 2% повишение на цената на акциите ѝ по време на следборсовата търговия в сряда, предава Ройтерс.

Etsy – пазар за търговци на винтидж и ръчно изработени продукти – запази своята популярност сред притеснените за разходите си купувачи след бума, който преживя по време на пандемията, когато хората купуваха маски и различни материали, с които да украсят дома си.

Приходите на компанията са нараснали с 9 на сто, предимно подкрепени от увеличаването на трансакционните такси от 5% до 6,5% - от сумата, които всеки бизнес плаща при обработката на клиентско разплащане.

Нетните приходи са записали 10,6% ръст до 640,9 млн. долара през тримесечието, завършило на 31 март. От своя страна, анализаторите очакваха 622,1 млн. долара по данни на Refinitiv.

Въпреки това консолидираните брутни продажби на продукти (GMS), ключова метрика в индустрията, са се понижили с 4,6% до 3,1 млрд. долара през последното тримесечие, след като компанията усети натиск върху потребителските разходи, особено видим при домакинствата с по-малки бюджети, комбинирано със спадовете на годишна база в някои по-големи категории.

Компанията прогнозира, че приходите ѝ за второто тримесечие ще достигнат между 590 млн. и 640 млн. долара, докато анализаторите очакваха 625,4 млн. долара.

Коригираната EBITDA (печалбата преди лихви, данъци, обезценки и амортизация) за отчетния период е 170,3 млн. долара, докато средната прогноза на анализаторите беше за 166,6 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 10:07 | 04.05.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още