IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Lyft: Можем да постигнем успех и без да детронираме Uber

Новият изпълнителен директор на Lyft Дейвид Ришър пое компанията в труден момент

10:20 | 13.05.23 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg
Снимка: David Paul Morris/Bloomberg

Главният изпълнителен директор на Lyft Дейвид Ришър заяви, че не е необходимо да срази конкуренцията, в лицето на гиганта за споделено пътуване Uber, за да преобърне успешно бизнеса на собствената си компания, пише CNBC.

„Не е нужно да детронирам краля“, посочва Ришър, настоявайки, че настоящият пазар изисква двама играчи, защото клиентите и шофьорите искат да имат възможност за избор. „След пет години се надявам, че хората вече няма да питат за Uber и Lyft”, допълва той. „Надявам се, че това, което ще казват, е: Вижте какво невероятно изживяване създаде Lyft, което ще ни помогне да излезем и да си живеем живота“.

Ришър зае ролята на главен изпълнителен директор на Lyft преди по-малко от месец, поемайки юздите от един от съоснователите на компанията Логан Грийн. Ришър си създаде име като директор по търговията на дребно в Amazon, към която се присъедини през 1997 г. През 2002 г. той напусна компанията.

Ришър започна мандата си в Lyft с масови съкращения, премахвайки малко повече от 1000 работни места, или 26% от корпоративния персонал, като същевременно се отказа от наемането на други 250 позиции. Тези ходове бяха в допълнение към намалението на броя на служителите с 13%, обявено през ноември.

Цената на акциите на Lyft се срина след първичното ѝ публично предлагане през 2019 г., като в крайна сметка стойността на книжата се сви с почти 90%. През последната година цената им спадна с 59%, а в петък достигна ново 52-седмично дъно от малко над 8 долара.

Прогнозата на Lyft за второто тримесечие, обявена миналата седмица, се оказа разочароваща за инвеститорите - прогнозите за приходите и показателят за коригираната оперативна печалба (EBITDA) се оказаха по-ниски от очакваното. Въпреки това общите приходи на Lyft за първото тримесечие достигнаха 1 млрд. долара, или с 14% повече спрямо година по-рано, като надминаха консенсусната прогноза за 982 млн. долара.

Наред със съкращенията, Lyft прави и други промени, за да излезе от финансовата си криза, включително добави нови предварителни поръчки за летищата. Функцията позволява на клиентите на Lyft да резервират пътувания веднага щом самолетът им стъпи на пистата, а приложението планира взимането на потребителите като взема предвид средното време за чакане на багаж например. Lyft обяви тази нова опция в четвъртък, а в момента тя е достъпа на летищата в Чикаго и Лос Анджелис, като скоро ще бъде добавена и на още места.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:23 | 13.05.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още