fallback

Threads може да открадне рекламодатели от Twitter, но още е рано да се каже дали ще успее

Новата платформа на Meta ще се фокусира върху задържането на потребителите

21:54 | 24.07.23 г.
Автор - снимка
Създател

Threads, основният конкурент на Twitter, създаден от Meta Platforms, е смятан от някои рекламодатели за по-малко спорна и по-предсказуема платформа от услугата на Илон Мъск, ето защо анализатори посочват, че в крайна сметка може да привлече маркетингови бюджети, пише Ройтерс.

Пуснатата на 5 юли Threads се превърна в най-бързо растящата социална мрежа, достигнала 100 млн. потребители – очевидно първата сериозна заплаха за доминиращото микроблогинг приложение Twitter. В неделя Мъск обяви, че Twitter ще се ребрандира и ще промени логото си на X.

Threads записа спад на свалянията и ангажираността в седмицата след успешния си дебют, твърди компанията за пазарни проучвания Sensor Tower, а засега не предлага и реклами. Но анализатори прогнозират високи рекламни приходи, с уговорката, че те зависят от това дали потребителите ще се задържат в услугата.

Ако приложението успее да задържи потребителите, Threads може да достигне 5 млрд. долара годишни рекламни приходи, което се равнява на това, което Twitter генерира през 2021 г., пише Bernstein в бележка от 18 юли.

„Безпрецедентното навлизане на... Threads сега предлага няколко нови възможности на Meta, от които тя да се вълнува“, посочват от компанията, като същевременно предупреждават, че все още е рано и други социални мрежи като Clubhouse все пак се провалиха.

Анализатори на Morningstar на 11 юли заявиха, че Threads може да добави между 2 млрд. и 3 млрд. долара към приходите на Meta всяка година между 2024 и 2027 г. На 9 юли анализатори от Evercore ISI изчислиха, че Threads може да генерира 8 млрд. годишни приходи до 2025 г., т.е. малка част от приходите от 156 млрд. долара, които анализаторите очакват Meta да генерира през тази година, според Refinitiv.

С надеждата, че Threads ще процъфти – благодарение на финансовите възможности на Meta и опита ѝ с успешното управление на Instagram и Facebook – и очакването, че в крайна сметка ще въведе реклами, някои марки може би вече обмислят колко пари да отделят за бъдещи маркетингови кампании в приложението, допълват анализатори и представители на рекламната индустрия.

Тейлър Мишел Джерард, старши изпълнителен директор на маркетинговата компания Blue Hour Studios, твърди, че част от клиентите ѝ обмислят да добавят публикация в Threads, заедно с такива в TikTok или Instagram, като част от спонсорираните си сделки с инфлуенсъри.

„Това е хубав начин за включване на Threads в налична кампания“, посочва тя.

Когато рекламите в Threads бъдат пуснати, брандовете ще прехвърлят рекламните си разходи от Twitter „без да задават въпроси“, смята Мат Янофски, съосновател на рекламната агенция Moment Lab. По думите му част от неговите клиенти, които не назовава, вече проучват дали да добавят бюджет за Threads по-късно тази година.

Meta не е коментирала темата пред Ройтерс.

В зората си

Някои рекламодатели вече се оттеглиха от Twitter заради опасения от проблемно съдържание и заради промените в политиките, откакто Мъск придоби фирмата миналата година, твърди Андрю Ла Фонд, вицепрезидент на рекламната агенция R/GA, която е работила с Nike.

Twitter не е отговорила на имейл със запитване за коментар. Тя твърди, че не промотира съдържание, което може да нарушава политиките ѝ, както и че 99,99% от импресиите или гледанията са на „здравословно“ съдържание.

И все пак тя признава, че приходите ѝ от реклама спадат. Миналата седмица Мъск каза, че са се сринали с 50%, макар че не е ясно за какъв период от време говори той.

В отговор на това тя се опитва да се свърже отново с рекламодателите. Два дни след пускането на Threads Twitter е изпратила имейл до голяма фирма за покупки на реклами, напомняйки за стимули, които предлага на рекламодатели. Освен това е отбелязала, че фирмата е похарчила по-малко за реклама в Twitter тази година, сочи имейл, разгледан от Ройтерс.

Threads все още има да извърви дълъг път, преди да се сравнява с обхвата на Twitter. Последната има близо 240 млн. монетизируеми активни потребители дневно към миналата година, когато последно разкри подобна информация.

Лидерът на Meta Марк Зукърбърг твърди, че компанията ще мисли за монетизирането на Threads, след като тя се насочи към 1 млрд. потребители.

Десетки милиони потребители се завръщат в Threads всеки ден, а в останалата част от годината екипът ще се фокусира върху „подобряването на основите и задържането“ на хората, написа Зукърбърг в Threads миналата седмица.

След като се забави в пускането на хардуерни и софтуерни системи с изкуствен интелект в основния си бизнес, Meta инвестира в надграждане на капацитета си за изкуствен интелект, за да засили трафика към Facebook и Instagram и да увеличи продажбите на реклами. Освен това сви прогнозата за разходите си за тази година след бурното харчене по време на пандемията.

В сряда, когато Meta ще обяви финансовите си резултати за периода от април до юни, се очаква компанията да обяви 8% увеличение на тримесечните приходи до 31,1 млрд. долара – най-добрият ѝ растеж от шест тримесечия.

Threads все още не предлага директни съобщения, хаштагове и търсене по ключови думи, което ограничава привлекателността ѝ сред рекламодателите и полезността ѝ като място за следене на събития в реално време, както потребителите често правят в Twitter.

Въпреки това много марки експериментират с Threads, което „накара социалните мрежи отново да са забавни“, твърди Лиз Барджес, директор в комуникационната агенция DerebeeLane.

„Отново изживяваме славните дни на Twitter”, коментира тя по адрес на Threads. „Вълнувам се да видя докъде ще стигне“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:54 | 24.07.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още