fallback

Uber излезе на печалба за второ поредно тримесечие

Компанията обяви печалба и прогнози над очакванията на анализаторите, но приходите ѝ през третото тримесечие не отговориха на предвижданията

17:37 | 07.11.23 г.

Uber Technologies даде прогноза за резервации и печалба, която надмина очакванията на анализаторите, сигнализирайки за силно търсене на бизнеса ѝ със споделени пътувания и доставка на храни, предава Bloomberg.

Общите брутни резервации, които включват споделените пътувания, доставките на храни и товари, се очаква да достигнат 36,5 млрд. долара до 37,5 млрд. долара през четвъртото тримесечие, съобщи компанията в комюнике. Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация ще достигне 1,18 млрд. до 1,24 млрд. долара. Анализатори дадоха средна прогноза за резервации на стойност 36,3 млрд. долара и коригирана EBITDA от 1,15 млрд. долара, сочат събрани от Bloomberg данни.

Акциите обаче поевтиняват с 0,4% минути след 17:30 ч. българско време, тъй като приходите през третото тримесечие се оказаха далеч под очакванията на Wall Street. Компанията отдаде забавящия се растеж на счетоводни промени. Акциите бързо възстановиха загубите си и са нагоре с 1,8%, тъй като инвеститорите се съсредоточиха върху второто поредно рентабилно тримесечие за компанията.

Рентабилността на Uber е във фокуса на вниманието, откакто тя обяви първата си оперативна печалба въз основа на общоприети счетоводни принципи през второто тримесечие. Инвеститорите обръщат внимание и на способността на базираната в Сан Франциско компания да управлява разходите със съзряването си. Свободният паричен поток, който е приоритет за ръководството на Uber, достигна 905 млн. долара през третото тримесечие, над очакванията за 652 млн. долара.

„Неуморното ни внимание върху подобряването на продуктовото преживяване както за потребителите, така и за шофьорите допринесе за доходоносния растеж, като ръстът на пътуванията се ускори до 25%“, заяви главният изпълнителен директор Дара Косровшахи в комюникето. „Основният бизнес на Uber е по-силен от всякога с навлизането ни в най-натоварения период от годината“, допълни той.

Резервациите са се увеличили с 21% до 35,3 млрд. долара през периода до 30 септември, над средната прогноза и очакванията на самата компания за 35 млрд. долара. Коригираната EBITDA е достигнала 1,09 млрд. долара и също е над прогнозите.

Оперативната печалба е достигнала 394 млн. долара спрямо загуба от 495 млн. долара през същия период година по-рано. Uber обяви оперативна печалба от 326 млн. долара през второто тримесечие.

Приходите пред третото тримесечие са нараснали с 11% до 9,29 млрд. долара спрямо средна прогноза от 9,53 млрд. долара на анализаторите. Uber съобщи, че приходите са пострадали от „промени в бизнес модела“ от първото тримесечие на 2020 г. насам. Рекласификацията на някои разходи, включително заплащане на шофьори или куриери и промоции за ползвателите на платформата са се отразили негативно на приходите с 521 млн. долара, съобщи компанията и допълни, че като цяло не е настъпила икономическа промяна в оперативната печалба или коригираната EBITDA.

Uber е запазила дял от 74% от американския пазар на споделени пътувания към септември, а конкурентът ѝ Lyft, която трябва да обяви резултатите си в сряда, има 26%, сочат данни на Bloomberg Second Measure. Бизнесът е продължил да се разширява от гледна точка както на растеж на резервациите, така и на печалба, стимулиран от подобренията в предлагането на шофьори и ръста на пътуванията благодарение на тенденциите за връщане в училище и възстановяването на корпоративните пътувания. Uber е включила и нови предложения през последното тримесечие като партньорство с Waymo на Alphabet за осигуряване на споделени пътувания с автономни коли на приложението ѝ, започвайки от Финикс.

Компанията съобщи, че сегментът на доставките е продължил да подобрява маржа си на печалба благодарение на по-високите обеми и повишените приходи от реклама.

Косровшахи коментира в предварително подготвено изказване за конферентен разговор с инвеститори, че рекламният бизнес „продължава да увеличава рентабилността си, тъй като базата ни с рекламодатели нарасна със 70% на годишна база до над 445 хил. компании с всякакви размери“.

Uber е добавила нови функционалности към приложението си през последното тримесечие, за да се конкурира по-добре с компаниите за доставка на храни, включително DoorDash и Instacart. Тя е добавила възможност за поръчка от множество магазини и планира да въведе варианти за използване на ваучери за храна като разплащателно средство.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:38 | 07.11.23 г.
fallback
Още от Новини и анализи виж още