Uber Technologies даде прогноза за резервации и печалба, която надмина очакванията на анализаторите, сигнализирайки за силно търсене на бизнеса ѝ със споделени пътувания и доставка на храни, предава Bloomberg.
Общите брутни резервации, които включват споделените пътувания, доставките на храни и товари, се очаква да достигнат 36,5 млрд. долара до 37,5 млрд. долара през четвъртото тримесечие, съобщи компанията в комюнике. Коригираната печалба преди лихви, данъци, обезценка и амортизация ще достигне 1,18 млрд. до 1,24 млрд. долара. Анализатори дадоха средна прогноза за резервации на стойност 36,3 млрд. долара и коригирана EBITDA от 1,15 млрд. долара, сочат събрани от Bloomberg данни.
Акциите обаче поевтиняват с 0,4% минути след 17:30 ч. българско време, тъй като приходите през третото тримесечие се оказаха далеч под очакванията на Wall Street. Компанията отдаде забавящия се растеж на счетоводни промени. Акциите бързо възстановиха загубите си и са нагоре с 1,8%, тъй като инвеститорите се съсредоточиха върху второто поредно рентабилно тримесечие за компанията.
Рентабилността на Uber е във фокуса на вниманието, откакто тя обяви първата си оперативна печалба въз основа на общоприети счетоводни принципи през второто тримесечие. Инвеститорите обръщат внимание и на способността на базираната в Сан Франциско компания да управлява разходите със съзряването си. Свободният паричен поток, който е приоритет за ръководството на Uber, достигна 905 млн. долара през третото тримесечие, над очакванията за 652 млн. долара.
„Неуморното ни внимание върху подобряването на продуктовото преживяване както за потребителите, така и за шофьорите допринесе за доходоносния растеж, като ръстът на пътуванията се ускори до 25%“, заяви главният изпълнителен директор Дара Косровшахи в комюникето. „Основният бизнес на Uber е по-силен от всякога с навлизането ни в най-натоварения период от годината“, допълни той.
Резервациите са се увеличили с 21% до 35,3 млрд. долара през периода до 30 септември, над средната прогноза и очакванията на самата компания за 35 млрд. долара. Коригираната EBITDA е достигнала 1,09 млрд. долара и също е над прогнозите.
Оперативната печалба е достигнала 394 млн. долара спрямо загуба от 495 млн. долара през същия период година по-рано. Uber обяви оперативна печалба от 326 млн. долара през второто тримесечие.
Приходите пред третото тримесечие са нараснали с 11% до 9,29 млрд. долара спрямо средна прогноза от 9,53 млрд. долара на анализаторите. Uber съобщи, че приходите са пострадали от „промени в бизнес модела“ от първото тримесечие на 2020 г. насам. Рекласификацията на някои разходи, включително заплащане на шофьори или куриери и промоции за ползвателите на платформата са се отразили негативно на приходите с 521 млн. долара, съобщи компанията и допълни, че като цяло не е настъпила икономическа промяна в оперативната печалба или коригираната EBITDA.
Uber е запазила дял от 74% от американския пазар на споделени пътувания към септември, а конкурентът ѝ Lyft, която трябва да обяви резултатите си в сряда, има 26%, сочат данни на Bloomberg Second Measure. Бизнесът е продължил да се разширява от гледна точка както на растеж на резервациите, така и на печалба, стимулиран от подобренията в предлагането на шофьори и ръста на пътуванията благодарение на тенденциите за връщане в училище и възстановяването на корпоративните пътувания. Uber е включила и нови предложения през последното тримесечие като партньорство с Waymo на Alphabet за осигуряване на споделени пътувания с автономни коли на приложението ѝ, започвайки от Финикс.
Компанията съобщи, че сегментът на доставките е продължил да подобрява маржа си на печалба благодарение на по-високите обеми и повишените приходи от реклама.
Косровшахи коментира в предварително подготвено изказване за конферентен разговор с инвеститори, че рекламният бизнес „продължава да увеличава рентабилността си, тъй като базата ни с рекламодатели нарасна със 70% на годишна база до над 445 хил. компании с всякакви размери“.
Uber е добавила нови функционалности към приложението си през последното тримесечие, за да се конкурира по-добре с компаниите за доставка на храни, включително DoorDash и Instacart. Тя е добавила възможност за поръчка от множество магазини и планира да въведе варианти за използване на ваучери за храна като разплащателно средство.


Оперираха Здравко от "Ритон"
Изтеглиха жребия за световното по футбол през 2026 г. Вижте всички групи
Спасители във Варна извадиха немска овчарка от 25-метров кладенец
Проблемите с водата в Аврен продължават
През 2024 г. България e сред най-засегнатите държави в ЕС от горски пожари
Защо противоборството между Китай и Япония расте
Какво представлява T-Dome системата на Тайван и може ли да парира китайски атаки
Биткойн към $50 000 и злато към $5 000? Ще се върнем ли към нормалното в 2026 г.
Как Украйна да получи замразените милиарди на Русия
Netflix купува Warner Bros. за $72 млрд. в брой и акции
Как влияят на мощността диаметърът на цилиндрите и ходът на буталата
Бизнесмен организира погребение за късметлийската си кола
Уникална Toyota Mega Cruiser от 1996 година отива на търг
Tesla намали цената на Model 3 в Европа
Рембранд, Вермеер или Ван Гог – изберете сами
Новата реалност: Битка на дронове за небето над Украйна
Евродепутат: Управляващите използват работещите българи като "дойна крава"
Ирина Шейк пак събра всички погледи
САЩ създава нова ударна сила с дронове в Близкия изток
Икономист: Младото поколение не иска да бъде управлявано